اسکان بیش از ۲۷ هزار پناهجوی سوری و عراقی در کانتون گره‌سپی پس از تصرف آن توسط ترکیه

سرویس ترکیه - دولت ترکیه از آغاز تصرف گره‌سپی در سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۲۷ هزار پناهجوی سوری و عراقی را در این کانتون اسکان داده است.

به گزارش کردپرس، دولت ترکیه به عنوان بخشی از سیاست های تغییر بافت جمعیتی کانتون گره‌سپی که تحت کنترل ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن است تاکنون بیش از ۲۷ هزار تن را در این کانتون اسکان داده است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، از زمانی که مقامات دولت ترکیه اعلام کردند که پناهجویان سوری را در سرزمین های تحت کنترل ترکیه در سوریه اسکان خواهند داد تعداد پناهجویان سوری که از ترکیه اخراج و در کانتون گره‌سپی اسکان داده شده‌اند از مرز 27 هزار تن گذشته است.

دولت ترکیه از سال ۲۰۱۶ حمله به مناطق شمال و شرق سوریه را آغاز کرد و شهرهای جرابلس، باب، اعزاز، عفرین، سرکانی و گره‌سپی را تصرف کرد. از آن زمان، سیاست تغییر بافت جمعیتی منطقه، ساختار بافت جمعیتی اصلی آن مناطق را هدایت می‌کند.

دولت ترکیه در حال حاضر پناهجویان سوری در ترکیه را به مناطق تحت کنترلش در سوریه منتقل می‌کند و آنها را در خانه‌های شهروندان این مناطق که آواره شده‌اند اسکان می‌دهد.

دولت ترکیه ده‌ها اردوگاه نظامی در سرزمین‌های تحت تصرفش با حمایت گروه‌های تندرو چچنی، پاکستانی، قطری و کویتی ایجاد کرده است.

با تصرف کانتون گره‌سپی در اکتبر ۲۰۱۹، دولت ترکیه صدها خانواده از شبه‌نظامیان و هسته‌های داعش را با خود به مناطق تصرف شده منتقل کرد و با حمله به اردوگاه عین‌عیسی، فرار بسیاری از آنها را به این مناطق تسهیل کرد.

پس از آنکه مقامات ترکیه در ابتدای آوریل سال گذشته اعلام کردند که قصد دارند یک میلیون آواره سوری را در مناطق تحت کنترل ترکیه در شمال سوریه اسکان دهند، تا پایان سال گذشته تعداد پناهجویان وارد شده به کانتون گره‌سپی از ۱۲ هزار تن گذشت.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی منابع، تعداد پناهجویانی که از طریق گذرگاه مرزی گره‌سپی از ترکیه اخراج و در کانتون گره‌سپی اسکان داده شده اند، ۲۷ هزار و ۱۴۰ تن است که در میان آنها پناهجویان عراقی نیز دیده می‌شوند.

همان منابع اظهار داشتند که ۴۱ پناهجوی عراقی در دو مرحله وارد این کانتون شده‌اند. زمانی که پناهجویان عراقی نام خود را در گذرگاه مرزی ثبت کردند، ادعا کردند که قرار است به دیدار اقوام خود در گره‌سپی بروند. علاوه بر این، ده‌ها خانواده از هسته‌های داعش که از اردوگاه عین‌عیسی فرار کردند، هم‌اکنون در خانه‌های ساکنان اصلی گیره‌سپی اقامت دارند.

در ماه سپتامبر تعداد افرادی که از ترکیه اخراج و در این کانتون مستقر شدند از ۲ هزار و ۳۴۰ تن گذشت در حالی که در ماه‌های گذشته ۱۴۹۳ پناهجو در این منطقه اسکان داده شده بودند و با توجه به این اطلاعات، این اخراج بزرگترین میزان اخراج پناهجویان از زمان آغاز اعلام اخراج پناهجویان از ترکیه به مناطق تحت کنترل ترکیه در سوریه است.

لازم به ذکر است،زمانی که دولت ترکیه کانتون گره‌سپی را تصرف کرد، بیش از ۱۰۰ هزار تن از ساکنان اصلی آن از خانه‌های خود آواره شدند و اکنون در اردوگاه‌های آوارگان در رقه، طبقه و حومه آن زندگی می‌کنند.

کد خبر 2761169

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha