افزایش سرعت استرداد پناهجویان سوری توسط ترکیه/ استرداد بیش از ۶۸۰۰ پناهجو تنها در دو هفته

سرویس سوریه - از آغاز ماه جاری میلادی سرعت استرداد اجباری پناهجویان سوری توسط ترکیه افزایش یافته و در دو هفته گذشته بیش از ۶۸۰۰ پناهجوی سوری به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان وابسته به ترکیه در سوریه اخراج شده اند.

به گزارش کردپرس، ترکیه از آغاز ماه نوامبر سرعت استرداد اجباری پناهجویان سوری را افزایش داده است و در دو هفته گذشته بیش از ۶۸۰۰ پناهجوی سوری را به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان وابسته به خود در سوریه بازگردانده است.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، یک منبع اداری در گذرگاه مرزی باب الهوی در مرز با ترکیه تایید کرد که تعداد پناهجویانی که به اجبار از این گذرگاه به مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان موسوم به تحریر الشام (جبهه النصره سابق) در ادلب در دو هفته گذشته بازگردانده شده‌اند به ۲۸۵۰ تن رسیده است.

در حالی است که منابع دیگر این آژانس خبری در گذرگاه مرزی باب‌السلام در شمال حلب و گذرگاه مرزی گره‌سپی در شمال رقه اظهار داشتند که تعداد پناهجویان اخراج شده به گره‌سپی از ابتدای ماه جاری به ۱۴۵۰ تن و تعداد پناهجویان اخراج شده از گذرگاه باب‌السلام به ۲۵۰۰ تن رسیده است.

به گفته منابع نورس‌پرس، تعداد کل پناهجویان سوری اخراج شده از هر سه گذرگاه مرزی در دو هفته گذشته به ۶۸۰۰ تن رسیده و ترکیه همچنان به استرداد پناهجویان سوری از خاک خود تحت عنوان «بازگشت داوطلبانه» ادامه می‌دهد.

کد خبر 2763333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha