استرداد اجباری ۳۵۰۰ پناهجوی سوری توسط ترکیه در هفته گذشته

سرویس سوریه - دولت ترکیه در هفته گذشته بیش از ۳۵۰۰ پناهجوی سوری از جمله زنان و کودکان را به اجبار از طریق گذرگاه‌های مرزی باب‌السلام، گره‌سپی و باب‌الهوی به مناطق شمال سوریه بازگردانده است.

بە گزارش کردپرس، مقامات دولت ترکیه روز شنبه ۲۸ اکتبر، ۵۵۰ پناهجوی سوری از جمله زنان و کودکان را از طریق گذرگاه‌های مرزی باب‌السلام، گره‌سپی و باب‌الهوی به مناطق شمالی سوریه بازگرداند و با احتساب این افراد در هفته گذشته بیش ۳۵۰۰ پناهجوی سوری از ترکیه اخراج شده اند.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، منابع مستقر در مدیریت گذرگاه‌های باب‌السلام، گره‌سپی و باب‌الهوی اظهار داشتند که مقامات ترکیه بیش از ۵۵۰ پناهجوی سوری را در روز شنبه به شبه‌نظامیان مسلح تحت حمایت آنکارا در این گذرگاه‌ها تحویل داده و از ترکیه اخراج کرده اند.

با احتساب این افراد، تعداد افرادی که در هفته گذشته به اجبار از ترکیه به سوریه بازگردانده شده اند به نزدیک ۳۵۰۰ تن رسیده است.

یک منبع در گذرگاه مرزی گره‌سپی در شمال رقه تایید کرد که بیش از ۱۰۰ پناهجو در این گذرگاه به شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه تحویل داده شدند و سپس برای بازجویی به مکان‌های دیگر منتقل شدند.

حدود ۱۹۰ پناهنده دیگر از گذرگاه مرزی باب‌السلام بازگردانده شده‌اند. بیشتر آنها زنان و کودکان هستند و برای تکمیل تحقیقات امنیتی به مکان‌های ویژه منتقل شده‌اند.

شبه‌نظامیان هیأت تحریرالشام (جبهه النصره سابق) نیز حدود ۲۵۰ پناهجو از جمله زنان و کودکان را از طریق دروازه باب الهوی تحویل گرفته اند.

کد خبر 2762517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha