بیش از دو ماه از آغاز محاصره نظامی بانا گذشت/مردم مستاصل هستند

سرویس ترکیه - محاصره نظامی دو ماهه در بانا در کردستان ترکیه باعث استیصال کشاورزان و دامداران منطقه شده است.

به گزارش کردپرس، بیش از دو ماه از آغاز عملیات و محاصره نظامی و دو هفته از اعلام منع آمد و شد در منطقه روستایی بانا (نام ترکی: اورمان ایچی) از توابع شهرستان باسا (گوچلو کوناک) در استان شرناخ گذشت. محاصره نظامی دو ماهه این روستا باعث شد مردم روستا که از طریق دامداری و کشاورزی امرار معاش می کنند به شدت دچار مشکل شوند. 

به نوشته مزوپوتامیا، استانداری شرناخ در 14 سپتامبر ورود و خروج به 5 منطقه روستایی از توابع  باسا را به مدت 15 روز ممنوع کرد. اطراف روستای بانا در محاصره نظامی قرار دارد نیز جزو مناطق ممنوعه مورد بحث قرار گرفت. پس از اعلام ممنوعیت، روستاییان مجبور شدند حیوانات خود را برای چرا به مراتع روستاهای دیگر ببرند. 

از دو هفته پیش تا کنون از رفتن روستاییان به تاکستان ها و باغات و مزارع جلوگیری شده است و اکنون دو هفته است که درختان و مزارع تشنه هستند.

 اهای بانا به صورت مستمر تحت فشار و تهدید نیروهای نظامی هستند. بر اساس برخی گزارش ها نظامیان به منازل مردم حمله کرده و به مدت چند ساعت منازل را مورد تفتیش قرار داده‌اند.

روستاییان که در منازلشان زندانی شده‌اند و به دلیل ممنوعیت آمد و شد نتوانسته‌اند از منازلشان خارج شوند، از سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری خواستار رسیدگی به وضعیت شان شدند.

کد خبر 2761172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha