تغییر وضعیت کرکوک خطرناک است

شبکه خبری الجزیره انگلیسی هشدار داد تلاش برای ایجاد تغییر در وضعیت کنونی شهر کرکوک وضعیتی غیرقابل پیش بینی به وجود آورده است.

این شبکه خبری با اشاره به این که مولفه های زیادی بر ثبات در شهر نفت خیز کرکوک تاثیر می گذارد، هشدار داد عوامل قومی، اقلیمی، امنیتی و اقتصادی بر وضعیت این شهر تاثیر می گذارد و در صورت تلاش برای تغییر وضعیت فعلی آن، ممکن است تنش های جدیدی به وجود آید.
شبکه خبری الجزیره انگلیسی با اشاره به این که کردها و دولت مرکزی عراق خود را صاحبان اصلی این شهر می دانند، تاکید کرد کشمکش اربیل و بغداد بر سر این شهر، در کنار تقابل میان قومیت های مختلف این شهر وضعیت خطرناکی به وجود آورده که شبیه به بشکه باروت است و با کوچکترین جرقه ممکن است اتفاقات خطرناکی به وجود بیاید.
این شبکه همچنین با اشاره به وجود چاه های نفت عظیم در اطراف کرکوک، از جمله دلایل تاکید دولت مرکزی عراق و دولت منطقه ای اقلیم کردستان بر کنترل آن را منافع اتقصادی حاصل از نفت این شهر ذکر کرده است.
شبکه خبری الجزیره انگلیسی نوشت: عوامل متعدد و پیچیده که با هم همپوشانی دارند، بر وضعیت این شهر تاثیرگذار است، بنابراین، تلاش برای ایجاد هرگونه تغییر در وضعیت آن پیامدهای غیرمنتظره ای به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 2761192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha