فصل جدید همکاری‌های ایران و ترکیه آغاز شده است

سرویس آذربایجان غربی- والی استان وان ترکیه گفت: مرز مشترک مابین ایران و ترکیه از قدیمی‌ترین مرزهای منطقه و در ۴۰۰ سال گذشته، مرز دوستی و همکاری بوده است.

به گزارش کردپرس، اوزان بالجی در ششمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی ایران و ترکیه ضمن خوش آمدگویی به هیات ایرانی، افزود: بدون شک ایران به عنوان کشور دوست و همکار ما و یکی از مهم‌ترین همسایگان ترکیه، جایگاه ارزنده‌ای در تعاملات خارجی ترکیه دارد.

او همچنین با اشاره به اینکه دیدارهای دو طرف در سالهای گذشته به صورت منظم برگزار می شد، خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل شیوع پاندمی کرونا و زلزله تلخ شرق ترکیه، این دیدارها به تاخیر افتاد و امروز خوشحال هستیم که دور ششم نشست‌های همکاری به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود.

والی استان وان ترکیه در ادامه افزود: آمار قابل توجه مراودات تجاری در سالهای اخیر نشان از اراده دو طرف به افزایش ارتباطات سیاسی و اقتصادی داشته و نشان از آغاز رویکرد و فصل جدیدی در ارتباطات اقتصادی مرزی دارد.

بالجی در پایان تصریح کرد: توریسم، تجارت، امینت مرزی، صنایع و استانداردهای مرزی از جمله مهم‌ترین محورهای این اجلاس خواهد بود.

صبح امروز سوم مهر ماه ششمین نشست همکاری های استان های مرزی جمهوری اسلامی ایران - ترکیه در شهر وان آغاز شده و تا فردا چهارم مهر ادامه خواهد داشت/.

کد خبر 2761193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha