ابهام‌ در مشوق‌های بافت فرسوده، فساد آفرین است

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه وجود ابهام در بسته‌های تشویقی را یکی از دلایل عدم اقبال مردم برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده دانست و گفت: وجود هرگونه ابهام در مشوق‌ها باعث سردرگمی مردم می‌شود و فضا را برای فساد و رانتخواری بازمی کند.

به گزارش کردپرس؛ محمدطیب صحرایی روز دوشنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری که با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران عضو برگزار شد، عنوان کرد: بافت فرسوده یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: حجم وسیعی از بافت‌های فرسوده و ناکارآمد در شهرهای مختلف استان وجود دارد که یک تهدید جدی برای هم استانی‌ها محسوب می‌شود.

مقام عالی استان گفت: متاسفانه کارهایی که تاکنون در این حوزه انجام گرفته، نتایج خاصی در پی نداشته است و تداوم این شرایط به هیچ عنوان مطلوب نیست و برنامه‌های در دست اقدام باید به صورت جهشی دنبال شود.

وی بر تبدیل بافت فرسوده از یک تهدید به فرصتی برای اشتغال، تولید و زندگی ایمن برای هم استانی‌ها تاکید کرد و گفت: در این حوزه نیازمند تعریف بسته‌های تشویقی اثرگذار و هدفمند و شفاف و قابل فهم برای همه هستیم.

 استاندار کرمانشاه تاکید کرد: این بسته های تشویقی باید متناسب با شرایط شهرهای دارای بافت فرسوده تعریف شود.

 وی وجود ابهام در بسته‌های تشویقی را یکی از دلایل عدم اقبال مردم برای ساخت و ساز در بافت های فرسوده دانست و گفت: وجود هرگونه ابهام در مشوق‌ها باعث سردرگمی و بی انگیزگی مردم می‌شود و فضا را برای فساد و رانتخواری در پیچ و خم‌های اداری بازمی کند.

صحرایی یادآور شد: مشوق‌های تعریف شده باید به دستگاه‌های مرتبط با ساخت و سازهای بافت فرسوده رسما ابلاغ شود تا مردم در مسیر دریافت مجوزها و دریافت خدمات با مشکلی روبرو نشوند.

وی در ادامه خواهان تعیین تکلیف قطعی وضعیت بافت‌های تاریخی در دل شهرها شد و گفت: میراث فرهنگی باید در کوتاهترین زمان ممکن مشابه کاری که در زمینه بافت تاریخی شهر سنقر انجام گرفت، در دیگر شهرها هم انجام دهد تا مردم با موانع مبهم حوزه میراث فرهنگی روبرو نباشند.

وی گفت: شهرداری ها نباید تحت هیچ شرایطی نظارت های خود را بر ساخت و سازهای صورت گرفته در بافت فرسوده کاهش دهند زیرا هرگونه قصور در این زمینه منجر به ایجاد معضلات جدیدی برای مردم می شود.

کد خبر 2761213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha