وظایف واقعی نمایندگی مجلس برای مردم تبیین شود

سرویس ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در نشست با شورای اطلاع رسانی دولت در استان، ضمن تاکید بر جایگاه والای مجلس در قانون اساسی و ساختار سیاسی کشور، عنوان کرد: لازم است که برای مردم وظایف واقعی نمایندگی مجلس تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمدسبحان حسنی خاطرنشان کرد: هدف اصلی در بحث انتخابات مشارکت حداکثری و انتخاب آگاهانه است، هر چقدر انتخابات پرشورتر باشد قطعاً در تضمین امنیت و اقتدار کشور تاثیر چشمگیرتری خواهد داشت و در عرصه بین المللی اعتبار بیشتری را نصیب کشور خواهد کرد که نتایج مثبتی را در زمینه‌های مختلف اقتصادی و سیاسی به همراه خواهد آورد.

او گفت: رعایت اصل بی طرفی مجریان و ناظران انتخابات مورد توجه دولت سیزدهم است و در استان ایلام نیز برای داشتن یک انتخابات سالم بر این موضوع تاکید ویژه داریم.

معاون سیاسی استاندار ایلام علاقه مردم کشورمان به خاک و انقلاب اسلامی را علاقه‌ای ریشه‌ای عنوان کرد و افزود: مردم در جاهایی که ببینند تهدیدی علیه نظام و منافع نظام وجود دارد و حضورشان ضرورت دارد و باید در صحنه باشند، با هر سلیقه و گرایشی حضور پیدا می‌کنند و این را بارها ثابت کرده‌اند، و این یعنی پتانسیلی که به صورت ریشه‌ای در خون مردم ما نسبت به خاک و انقلاب اسلامی وجود دارد همچنان با قدرت وجود دارد، و هر گاه مشکلی جدی باشد مردم با تمام توان در عرصه دفاع همه جانبه از کشور حضور پیدا می‌کنند.

حسنی تاکید کرد: لازم است اهالی نقد و نظر و اندیشه و اصحاب رسانه، جایگاه و وظایف واقعی نمایندگی مجلس را در مدت زمان باقیمانده تا انتخابات برای مردم تبیین و تشریح کنند تا خدای ناکرده کاندیدایی با وعده‌هایی که خارج از وظایف و توانایی یک نماینده است، افکار عمومی را فریب ندهد لذا ضروری است که مردم با وظایف اصلی نمایندگان و ساز و کار مجلس اطلاعات بیشتری به دست بیاورند.

وی بر لزوم بیان صحیح خدمات و دستاوردهای دولت به مردم تاکید کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها مخصوصاً صاحبنظران و نخبگان، در جهت تولید محتوای مثبت و جذاب و ارائه پیشنهادات کارساز برای مشارکت آگاهانه مردم استفاده کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام از پیش ثبت نام بیش از ۴۰۰ نفر از مردم استان ایلام برای شرکت در انتخابات مجلس خبر داد و گفت: تعدادی از این افراد دارای نقص مدرک بوده و اعتراض خود را اعلام کرده اند و با پایان مهلت اعتراض، مجددا پرونده آنها بررسی می شود.

کد خبر 2761223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha