بالا گرفتن مجدد تنشها در دیرالزور و درخواست کمک کردهای سوریه از روسیه

سرویس جهان- فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه از روسیه خواسته است برای رسیدن توافق اداره خودگردان با دولت مرکزی سوریه بر سر اداره شرق دیرالزور، مداخله کند.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن 25 تن در تنش های جدید در منطقه شرق دیرالزور خبر داد. این منطقه تحت کنترل کردهای سوریه است و در درگیری ماه گذشته میان نیروهای کرد سوریه و جنگجویان قبایل عرب در این منطقه صدها تن کشته و زخمی شدند.

بر اساس گزارش نشریه میدل ایست آی، مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه علت درگیریها در شرق سوریه را اختلاف نظر میان کردها و دولت مرکزی بر سر نحوه کنترل این منطقه دانسته است. کوبانی در مصاحبه با نشریه سیاسی مجله، از روسیه خواسته است زمینه توافق میان اداره خودگردان کردی و دولت مرکزی سوریه را در مورد شرق دیرالزور فراهم کند.

کوبانی گفته است کردها نتوانسته اند با دمشق در مورد شرق دیرالزور به توافق برسند.

 با این حال، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز گذشته در جریان کنفرانسی مطبوعاتی در مسکو، تلویحا آمریکا را عامل برخی تنشها در سوریه بویژه شرق دیرالزور دانست. او آمریکا را متهم کرد در حال ایجاد شبهه دولت برای کردها در کرانه شرقی رود فرات است. وزیر خارجه روسیه همچنین کردها و آمریکا را به سرقت منابع طبیعی سوریه از جمله گندم و نفت متهم کرد.

خبرگزاری فرانسه ادعا کرد روسیه نیز از شورش قبایل عرب علیه کردهای سوریه که آنها را به اعمال تبعیض متهم کرده اند، حمایت می کند زیرا هدف همه آنها اخراج آمریکا از این منطقه است.

کد خبر 2761285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha