موفقیت های اقتصادی در ایلام از قول استاندار!

سرویس ایلام - استاندار ایلام گفت: بنا بر اعلام وزارت کشور، استان ایلام از نظر ضریب جینی شهری و روستایی حائز رتبه برتر کشور شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، استاندار ایلام در نشست تنظیم بازار استان با اعلام این خبر عنوان کرد: استان ایلام در حوزه ضریب جینی روستایی حائز رتبه اول کشور شد و استانهای کرمان و خوزستان در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

حسن بهرام نیا افزود: همچنین در حوزه ضریب جینی شهری نیز استان ایلام بین سه استان برتر کشور قرار گرفت و پس از استان کرمان رتبه دوم را به خود اختصاص داد و بالاتر از استان سمنان قرار گرفت.

وی در توضیح این شاخص خاطرنشان کرد: ضریب جینی نشان دهنده کاهش فاصله طبقاتی و توزیع پول و اعتبارات بین مردم برای کار و اشتغال و درآمد است.

استاندار ایلام گفت: رتبه برتر استان ایلام در اشتغال که حاصل تلاش مجموعه مدیران استان بود، اینجا خودش را نشان می دهد و با اشتغالهای ایجاد شده در استان فرصتی ایجاد شده که به کاهش فاصله طبقاتی و افزایش درآمد در شهر و روستای استان منجر شده است.

بهرام نیا به تحقق سرمایه گذاری خارجی در استان ایلام برای نخستین بار نیز اشاره کرد و گفت: با سرمایه گذاری خارجی 2.750 میلیون دلار در نفت و گاز، 12 میلیون دلار در نوشابه گازدار و 6 میلیون دلار در فاز اول تولید آلیاژ سیلیکون منگنز در استان، ایلام به عنوان شبکه پایلوت سرمایه گذاری خارجی در کشور معرفی شده و اکنون از این نظر دارای رتبه نخست است.

تصریح کرد: ایلام سال‌های سال رتبه‌ی نخست تورم کشور و نگین تورم بود که طی دو سال اخیر به تدریج نرخ تورم در استان ایلام در مقایسه با سایر استان‌ها، روندی کاهشی داشته و در نرخ سالانه‌ی مردادماه این استان ۱۲ پله و در شهریورماه ۱۳ پله بهبود یافته و همچنین در تورم نقطه به نقطه با ۴۰.۶ درصد رتبه‌ی ۱۸ کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار ایلام موفقیت های به دست آمده را حاصل تلاش همه مدیران و دستگاههای اجرایی دانست و گفت: البته برخی مدیران بسیار فعال تر و موفق تر و برخی دیگر نمره های پایین تری می گیرند لذا ضمن قدردانی از مدیران موفق استان لازم است دیگر مدیران نیز تکاپوی خود را برای توسعه هر چه بیشتر استان بیشتر کنند.

کد خبر 2761302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha