استاندار کردستان: هفته وحدت نمادی از تبلور عینی همبستگی پیروان راستین اسلام است

استاندار کردستان گفت: مکتب پیامبر اکرم (ص) حاوی صلح و مودت است و هفته وحدت نماد تحکیم پیوند مسلمانان و همبستگی برای پیروان راستین اسلام است.

به گزارش کرد پرس، همزمان با آغاز هفته وحدت بزرگترین مراسم مولودی خوانی کشور، نوزدهمین یادواره عارف نامی کُرد، «سیدبهاءالدین شمس قریشی» شامگاه چهارشنبه، پنجم مهر ماه جاری با حضور استاندار کردستان، علمای اهل تسنن و تشیع، دف‌نواران، مولودی خوانان برجسته استان و جمعی از مردم شهر سنندج در صحن جدید مسجد جامع این شهر، برگزار شد.
اسماعیل زارعی کوشا در این مراسم، ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص)، از سید بهاالدین قریشی به عنوان یکی از علمای برجسته و عارف نامی و توانمند استان نام برد.
وی با بیان اینکه مکتب پیامبر اکرم (ص) حاوی صلح و مودت است، اظهار کرد: هفته وحدت نماد تحکیم پیوند مسلمانان و همبستگی برای پیروان راستین اسلام است.
استاندار کردستان در بخش دیگری از اظهارات خود به تکمیل آخرین مراحل کلان پروژه راه‌آهن سنندج - همدان عنوان کرد و افزود: بزرگترین افتخار من و همکارانم در استانداری، فرمانداری‌ها و سایر دستگاه‌ها، خدمت به مردم استان به بهترین شکل ممکن است.
زارعی کوشا ادامه داد: همانطور که سال گذشته توانستیم دغدغه آب سنندج را برطرف کنیم، امسال نیز کلان پروژه راه آهن را افتتاح خواهیم کرد.
وی از جذب یک هزار و صد میلیارد تومان اعتبار جهت پایان عملیات اجرایی پروژه راه آهن سنندج طی یک سال اخیر خبر داد و یادآور شد: ارزش روز این پروژه بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است.
گفتنی است؛ سید بهاءالدین شمس قریشی ملقب به «شمس الاشراف» و متخلص به «شمس»، فرزند «سیدمحمد پاوه‌ای» است که در سال ۱۲۹۳ هجری قمری در روستای «سه‌ردی» شهرستان پاوه چشم به جهان گشود و بنا به رسم و آیین آن زمان، برای فراگیری علم و دانش فقهی به حجره‌های شهرهای پاوه، بیاره و سنندج رفت و بعد از آن در شهر سنندج ساکن شد.
شمس قریشی که سراسر عمر خود را با تقوا و پاکی در تعلیم قرآن به مردم گذراند، با خلق آثاری چون «مولود نامه»، «معراج نامه»، «شمس العقاید» (تماماً به زبان کردی) و «اشعاری نغز و ادیبانه به زبان فارسی، کردی، هورامی و عربی»، محافل دینی مردم این دیار را رنگ و بویی نورانی بخشید.
وی مولودنامه را در سال‌های قریب به ۱۳۵۰ هجری قمری به رشته نظم درآورد که این اثر در ۹ فصل به شرح میلاد، زندگی، آداب، اخلاق، سیره و سنن نبی مکرم اسلام (ص) می‌پردازد و خاص قرائت در محافل و جشن‌های میلاد و محافل نعت پیامب اکرم (ص) سروده شده است.

کد خبر 2761308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha