انتشار گزارش های ضد و نقیض درباره تلفات نیروهای کرد و قبایل عرب در دیرالزور

سرویس جهان- در حالی که شبکه راشا تودی و نشریه کردل تعداد تلفات نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها در دور جدید درگیری میان نیروهای دموکراتیک سوریه و قبایل عرب را 30 نفر اعلام کرده است دیده بان حقوق بشر سوریه تعداد تلفات نیروهای دموکراتیک سوریه را 4 نفرو تعداد کشته شدگان نیروهای وابسته به قبایل عرب در دیرالزور را 22 تن اعلام کرده است.

 به گزارش کردپرس شبکه راشا تودی روسیه و نشریه کردل آمریکا اعلام کردند در دور جدید درگیریها میان نیروهای دموکراتیک سوریه و جنگجویان وابسته به قبایل عرب در شرق دیرالزور سوریه 30 تن از نیروهای دموکراتیک سوریه به فرماندهی کردها جان خود را از دست داده اند.

 اما دیده بان حقوق بشر سوریه ضمن ارائه آمار تلفات نیروهای دوطرف در دو درگیری اخیر میان نیروهای دموکراتیک سوریه و قبایل عرب دیرالزور، اعلام کرد در درگیری اخیر 22 تن از جنگجویان قبایل عرب کشته شده و 4 نیروی دموکراتیک سوریه نیز جان خود را از دست داده اند.

بر اساس اگزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، در جریان دو درگیری اخیر میان نیروهای تحت رهبری کردها و جنگجویان وابسته به قبایل عرب در شرق دیرالزور 114 تن کشته شده اند که از این تعداد 79 تن وابسته به قبایل عرب بوده و 29 تن از نیروهای دموکراتیک سوریه نیز در این درگیریها جان خود را از دست داده اند.

تعدادی از غیرنامیان از جمله زنان و کودکان نیز در این درگیریها کشته شده اند. دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در انگلیس تعداد مجروحین را نیز بیش از 100 تن اعلام کرد.

راشا تودی و کردل از بکارگیری تاکتیک غافلگیری از سوی جنگجویان وابسته به قبایل عرب برای هدف قرار دادن نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داده اند. این دو نشریه هدف نهایی این درگیریها را اخراج نیروهای کرد و آمریکایی از این منطقه عمدتا عرب نشین عنوان کرده اند.

کد خبر 2761363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha