پرداخت ۲۵۰۰ فقره وام توسط صندوق کارآفرینی امید در کردستان

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ فقره وام در کردستان توسط این صندوق پرداخت شده که منجر به ایجاد و تثبیت ۷ هزار فرصت شغلی شده است.

به گزارش کرد پرس، نعمت اله رضایی پس از بازدید از پروژه های صنعتی و کشاورزی شهرستان های سروآّباد و مریوان، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال این صندوق در قالب اجرای طرح نهضت احیا از هزار طرح راکد در سطح کشور حمایت می کند، گفت: صندوق اجرای مدل ها و طرح هایی را در راستای راه اندازی و تسریع در تولید واحدهای راکد و نیمه فعال دنبال و پیگیری می کند.

وی اظهار کرد: در استانی هم چون کردستان هم در راستای نهضت احیا در هر شهرستان حداقل ۲ طرح را مورد حمایت قرار خواهیم داد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به اینکه رشد اقتصادی از ۲ طریق رشد سرمایه گذاری و افزایش بهره وری قابل تحقق است، افزود: نُوفَن یا مدار یکی از طرح هایی است که افزایش بهره وری را در فعالیت ها و پروژه های در حال اجرا دنبال می کند.

رضایی با بیان اینکه در طرح نوفن با استفاده از شیوه های نوین و حمایت های مالی و غیرمالی اقدام به رفع موانع و در نتیجه افزایش تولید خواهد شد، ادامه داد: با بهره مندی از فناوری های نوین و توان شرکت های دانش بنیان می توان بهره وری را در واحدهای تولیدی افزایش داد.

وی یادآور شد: امسال قرار است ۷۰ هزار طرح را در کشور مورد حمایت قرار دهیم و به آنها ۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور بیان کرد: سال گذشته ۴۰ هزار و ۸۷۷ فقره وام در سطح کشور پرداخت کرده ایم که در قالب این طرح ها ۱۰۶ هزار فرصت شغلی ایجاد و تثبیت شده است.

رضایی در ارتباط با میزان واقعی بودن این آمار، گفت: به صورت ۳، ۶، ۹ و ۱۲ ماهه بر تسهیلات پرداختی به طرح ها نظارت می کنیم و افزون بر این سامانه ای ایجاد شده است که همه طرح هایی که وام دریافت کردند برای همگان قابل دسترسی است.

وی اظهار کرد: اهالی رسانه می توانند با مراجعه به این سامانه وضعیت واحدهای دریافت کننده تسهیلات را رصد و حتی از آنها بازدید کنند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ فقره وام در کردستان توسط این صندوق پرداخت شده که منجر به ایجاد و تثبیت ۷ هزار فرصت شغلی شده است.

کد خبر 2761365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha