توریست های خارجی استانبول قربانی باج گیری 

سرویس ترکیه - پلیس ترکیه 26 تن را به خاطر فریب، تهدید و باج گیری از توریست های خارجی بازداشت کرد.

به گزارش کردپرس، نیروهای پلیس ترکیه در عملیاتی 26 نفر را بازداشت کردند که با فریب دادن گردشگران خارجی، کشاندن آنها به کافه و کلوب و تهدید کردن، این گردشگران را مجبور به پرداخت پول های کلان می کردند.

بر اساس گزارش DHA، یکی از رسانه های نزدیک به دولت ترکیه، دایره تحقیقات تروریسم و ​​جرایم سازمان‌یافته دادستانی کل استانبول بر اساس گزارش های دریافتی در مورد یک کلوب به نام «کلوب  اوآسیس» واقع در منطقه ییلدیز بشیکتاش، تحقیقاتی قضائی را درباره این مکان آغاز کرد. در چارچوب این تحقیقات مشخص شد که مسئولان و کارکنان این کلوب با کمین کردن در مناطقی مانند بی اوغلو، فاتح، شیشلی و بشیکتاش که گردشگران خارجی بیشتر در آنها متمرکز هستند، به بهانه ای سر صحبت را با این گردشگران باز کرده و پس از آشنایی مختصری از این گردشگران برای تفریح در کلوب دعوت می کرده اند. 

آنها سپس به گردشگران الکل داده و یک صورت حساب بلند بالا از چیزهایی که این گردشگران مصرف کرده یا نکرده بودند به حساب آنها می نوشتند. این افراد در نهایت با بهانه های مختلف از قبیل این  که کارت بانکی پول نکشید، و گاهی نیز با زور و تهدید این گردشگران خارجی را وادار می کردند تا گاهی تا سقف 200 هزار لیر پول بپردازند.

قربانیان این حادثه تا کنون بارها به کلانتری شکایت کرده بودند با این حال کلانتری منطقه با بهانه ساده بودن جرم های «سوءاستفاده از اعتماد مردم» و «کلاهبرداری ساده» متهمان را پس از کمی پرس و جو آزاد کرده بود. 

دایره تحقیقات تروریسم و ​​جرایم سازمان‌یافته دادستانی کل استانبول این بار پرونده های قبلی را که دستور عدم تعقیب قضائی برای آنها صادر شده بود، نیز به این پرونده قضائی افزوده و ادغام کرد. 

در بررسی های انجام شده تا کنون 80 فقره رخداد جرم در سال های 2021، 2022 و 2023 مورد بررسی قرار گرفت. دادستانی استانبول دریافت که این گروه فعالیتی گسترده در حد یک سازمان دارای سلسله مراتب در چند استان مختلف دارای جاذبه توریستی دارند.

پس از آن عملیاتی علیه 30 مظنون در 4 استان مختلف به مرکزیت استانبول انجام گرفت که در نتیجه آن 26 نفر تا کنون بازداشت شده اند.

کد خبر 2761406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha