کردستان از قدیمی ترین خواستگاه های موسیقی جهان است

استاندار کردستان گفت: کردستان مملو از ظرفیت های فراوان و مواهب خدادادی است که یکی از آنها میراث ناملموس موسیقی است که بسیاری از مورخان کردستان را از قدیمی ترین خاستگاه های موسیقی جهان می دانند.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در افتتاحیه نخستین جشنواره موسیقی ویژه اقوام ایرانی، گفت: مفتخریم با برگزاری جشنواره فاخر موسیقی اقوام در شهر زیبای سنندج، میلاد پیامبر به عنوان رخداد بزرگ را جشن می‌گیریم که با پخش از شبکه‌های رسانه ملی از هنر و موسیقی نواحی بهره‌مند می‌شویم.

وی اظهار کرد: جشنواره موسیقی اقوام موسوم به جشنواره موسیقی سنه در تجارب راهبردی است که مقام معظم رهبری در سفر پرخیر و برکتشان در سال ۸۸ به کردستان همه ما را به آن سمت هدایت کردند و فرمودند کردستان یک استان فرهنگی است و باید روی ظرفیت‌های فرهنگی استان بیشتر متمرکز و سرمایه‌گذاری کنیم.

استاندار کردستان افزود: ایده این جشنواره در سفر رئیس سازمان صداوسیما به کردستان طرح شد و امروز ما در خدمت نمایندگان اقوام ایرانی هستیم.

زارعی‌کوشا ادامه داد: کردستان مملو از ظرفیت‌های فراوان از مواهب خدادادی است که یکی از آنها میراث ناملموس موسیقی است که بسیاری از مورخان کردستان را یکی از قدیمی‌ترین خاستگاه های موسیقی جهان نام برده‌اند.

وی یادآور شد: موسیقی که به ۴۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد برای این قوم ثبت شده و این جشنواره فرصتی برای معرفی و آشنایی با فرهنگ و هنر ایران‌زمین و معرفی ظرفیت‌های فرهنگی کردستان است.

استاندار کردستان بیان کرد: در کنار این اقدامات فرهنگی که مهمانی بزرگ احمد دیروز در سنندج برگزار شد و بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر از مردم شرکت کردند و شب قبل آن هم در مریوان برگزار شد، به یاد ندارم که تاکنون برنامه‌ای با این حجم جمعیت برگزار شده باشد. 

کد خبر 2761408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha