حمایت کمیته امداد از ۳۷۰ نخبه کردستانی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کردستان گفت: ۳۷۰ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان جزو نخبگان هستند.

به گزارش کرد پرس، سیدجمال زریان در گفت و گو با خبرنگاران کردستان، با بیان اینکه از میان جامعه تحت حمایت استعدادهای بالقوه و نهفته ای وجود دارد، گفت: یکی از رسالت های حوزه فرهنگی کمیته امداد شناسایی نخبگان و استعدادهای برتر از میان خانواده های تحت حمایت است.

وی اظهار کرد: این کار از طریق شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان و استعدادهای برتر قرآنی، تحصیلی، علمی و پژوهشی، فرهنگی و هنری انجام می شود.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کردستان افزود: تاکنون ۳۷۰ نخبه و استعداد برتر از میان خانواده های تحت حمایت کمیته امداد استان کردستان شناسایی و اطلاعات آنها ثبت شده است.

زریان با بیان اینکه از این تعداد ۳۲۱ نفر دانش آموز، ۴۴ نفر دانشجو، یک نفر طلاب دینی و چهار نفر غیر محصل هستند، افزود: ۳۱۶ نفر از این افراد در زمینه تحصیلی، ۳۷ نفر در زمینه ورزشی، ۶ نفر در زمینه امور فرهنگی و هنری، چهار نفر در زمینه علمی و پژوهشی و هفت نفر نیز در زمینه قرآنی مقام و رتبه های برتر را کسب کرده اند.

وی ادامه داد: ۴ نفر از این افراد موفق به کسب رتبه بین المللی، ۲۳ نفر کشوری، ۴۱ نفر استانی و ۳۰۲ نفر شهرستانی شده اند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کردستان بیان کرد: این افراد در کنار دریافت کمک هزینه تحصیلی نخبگان مساعدت هایی تحت عنوان کمک هزینه نخبگی سالیانه، تشویقی، کمک هزینه موردی رفع نیازهای ضروری فردی و خانوادگی و همچنین وام قرض الحسنه دریافت خواهند کرد.

زریان گفت: امسال برای حمایت و پرداخت هزینه های این نخبگان ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پیش بینی شده است.

کد خبر 2761479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha