امداد رسانی فوریت های پزشکی به ۴۸۷۶ مصدوم حوادث رانندگی در کردستان

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ۴ هزار و ۸۷۶ ماموریت در تابستان امسال مربوط به حوادث رانندگی بود که اورژانس استان به ۴ هزار و ۵۸۱ مصدوم ناشی از آن امدادرسانی داشت.

حسین جعفری در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، با بیان اینکه در ۳ ماهه دوم سال جاری ۲۰ هزار و ۹۴۳ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی انجام شد، گفت: در مدت مذکور همکاران اورژانس پاسخگوی ۹۳ هزار و ۳۲۴ مورد تماس های تلفنی مبنی بر درخواست ارائه خدمات فوریتی یا گزارش حوادث و دریافت مشاوره های لازم بودند.

وی اظهار کرد: ماموریت های یاد شده که با اعزام آمبولانس همراه بود، شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت ها و بیماری ها بوده اند که در مجموع ۱۲ هزار و ۸۶۷ مورد از این ماموریت ها مربوط به بیماری ها بود.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به انجام ۳ هزار و ۲۰۰ مورد ماموریت ناشی از حوادث غیرتصادفی، افزود: طی مأموریت های انجام شده ۷ هزار و ۹۹۳ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان های استان اعزام شدند.

جعفری به ارائه خدمات فوریتی در محل حادثه به ۵ هزار و ۶۱۱ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و هزار و ۱۴۷ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ اشاره کرد و ادامه داد: ۹۲۳ مورد از ماموریت های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری های قلبی و ۴۹۳ مأموریت نیز تنفسی بود.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور۴۲۲ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شد، یادآور شد: از این تعداد ۱۱ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تقدیر از مردم استان به دلیل همکاری موثر با پرسنل آن مدیریت جهت ارائه خدمات اورژانسی به مصدومین و بیماران، بیان کرد: ۸ هزار و ۱۸۹ مورد تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ در تابستان امسال به ثبت رسید که می تواند در کاهش کیفیت خدمت رسانی و همچنین افزایش زمان رسیدن بر بالین بیماران تاثیرگذار باشد.

کد خبر 2761491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha