لالایی مادران ایلامی گردآوری می شود / حوزه هنری خانه همه هنرمندان استان

سرویس ایلام - رئیس حوزه هنری استان ایلام به کردپرس گفت: با محوریت لالایی‌های اقلیمی، شخصی و لالایی مادران شهدا و برای گردآوری آرشیوی از فرهنگ بومی استان و ارائه به نسل جوان، لالایی های مادران ایلامی گردآوری می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سعید خیراللهی ضمن تشریح اولین فراخوان ملی «لالایی گهواره»، خاطرنشان کرد: این رویداد با دبیری و مدیریت سید حسین موسوی نیا، مدیر دفتر قصه و روایت حوزه هنری کودک و نوجوان، برگزار می‌شود.

او گفت: با توجه به فرهنگ غنی مردم استان ایلام و رواج زبان‌ها و گویش‌های مختلف در تمام شهرستان‌ها قطعا مردم استان می‌توانند آثار خوبی در این جشنواره شرکت دهند که علاوه بر معرفی بخش‌هایی از فرهنگ و سنت‌ها، از جوایز میلیونی این رویداد بهره‌مند شوند.

رئیس حوزه هنری استان ایلام خاطرنشان کرد: بخش ویژه جشنواره گهواره به لالایی‌های مادران شهدا اختصاص دارد که مردم شهید پرور ایلام می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و نسبت به ثبت و ضبط این نغمات و شرکت در جشنواره اقدام کنند.

خیراللهی گفت: گردآوری این لالایی ها جدا از وجه ثبت و ضبط آواها و نواهای بومی محلی استان، اقدامی هنری و ترغیب کننده در خصوص عمل به شعار مقام معظم رهبری در مورد فرزندآوری است.

لالایی مادران ایلامی گردآوری می شود / حوزه هنری خانه همه هنرمندان استان

وی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع برج هنر پرداخت و گفت: گره مشکلات پروژه برج هنر در این مرحله تنها به دست خبرنگاران باز می شود و از اصحاب رسانه می خواهیم کمک کنند تا تامین اعتبارات لازم برای تکمیل و راه اندازی برج هنر در مصوبات سفر دوم رئیس جمهور محترم به استان ایلام گنجانده شود که اکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل به 200 میلیارد تومان دیگر نیازمند است.

رئیس حوزه هنری استان ایلام توجه به تکمیل زیرساختهای فرهنگی و هنری را هم‌سنگ توجه مسئولین به پروژه های زیرساختی ماننده جاده و آبرسانی و غیره دانست و گفت: راه اندازی برج هنر حق همه هنرمندان امروز و همچنین همه استعدادهای فرهنگی و هنری است که فردا قرار است به میدان هنر انقلاب اسلامی بیایند و یک قدم ما را به جلو ببرند.

وی از تدوین سند تحولی حوزه فرهنگ و هنر استان ایلام در حوزه هنری بر اساس زیست بوم خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در دوره مدیریت جدید حوزه هنری، قرار است هر استانی بر اساس سند تحولی خود حرکت کند که این سند با محوریت زیست بوم آن استان خواهد بود، یعنی حوزه هنری در هر استان بر اساس زیست بوم آن استان فعالیت های فرهنگی و هنری خواهد داشت.

رییس حوزه هنری ایلام با تاکید بر اینکه سند تحولی استان ایلام نیز بایستی تدوین شود، ابراز کرد: در استان ایلام در حوزه فرهنگ و هنر باید فرآورده داشته باشیم. این استان در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری ظرفیت ها و داشته های فراوانی دارد اما باید ساخته و پرداخته و یک هویت هنری و فرهنگی را ایجاد کنیم که یکی از مهم ترین این هویت های فرهنگی، اربعین و دفاع مقدس است و باید از این داشته در راستای تاثیر فرهنگی بهره گیری کنیم.

خیراللهی ضمن تاکید بر استفاده حوزه هنری از اصحاب رسانه برای مطالبه گری در حوزه فرهنگ و هنر، خاطرنشان کرد: درب حوزه هنری به روی تمام هنرمندان از تمام شهرستانهای استان باز است و ما از ایده ها و تولید محتواهای این عزیزان استقبال کرده و بنا داریم برنامه های متعدد خود را نه فقط در مرکز استان بلکه در تمام شهرستانها ببریم و تعاملی گسترده تر از گذشته با تمام اهالی فرهنگ و هنر برقرار کنیم.

کد خبر 2761550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha