برگزاری ۴۰ ویژه برنامه هفته فراجا در کردستان/کشف ۷۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر

فرمانده انتظامی کردستان گفت: به مناسبت هفته انتظامی ۴۰ ویژه برنامه در سطح استان با محوریت فعالیت های مردمی برگزار می شود.

به گزارش کرد پرس، سردار علی آزادی در نشست خبری با رسانه های کردستان به مناسبت هفته انتظامی، گفت: امنیت و قانون مداری خواسته مردم است و هر جایی که امنیت نباشد و هرج و مرجی باشد، توسعه ای را نخواهیم دید.

وی اظهار کرد: در طول ۶ ماه گذشته دشمنان تبلیغات سو بسیاری علیه نظام انجام دادند و سعی داشتند مردم را در مقابل نظام قرار دهند، اما تمام نقشه های آنان نقش بر آب شد و نتوانستند کاری از پیش ببرند.

فرمانده انتظامی کردستان افزود: در هفته وحدت نیز با برنامه های بسیاری که با مشارکت مردم اهل سنت و تشیع در سطح استان کردستان برگزار شد، مردم نشان دادند دیگر فریب تبلیغات دروغین دشمنان را نمی خورند.

سردار آزادی ادامه داد: در حال حاضر نیز در هفته انتظامی هستیم که ۴۰ برنامه را برای این هفته برنامه ریزی کرده ایم که در اولین برنامه، کالاهای قاچاق غیرقابل مصرف کشف شده، همزمان با سراسر کشور امحا شد.

وی یادآور شد: غبار روبی مزار شهدا، حضور در نمازهای جمعه، تجلیل از خانواده شهدای انتظامی، ویزیت رایگان محرومان، افتتاح پروژه های عمرانی، دیدار با مردم به صورت چهره به چهره و چندین برنامه دیگر از برنامه های این هفته است.

فرمانده انتظامی کردستان بیان کرد: در ۶ ماهه اول امسال بالغ بر ۵۰ نفر از کارکنان انتظامی استان کردستان در راستای حفظ و برقراری امنیت جان خود را از دست داده و شهید شده اند.

سردار آزادی گفت: ۲ کلانتری در حسن آباد سنندج و دزج قروه افتتاح می شوند و همچنین ۲۰۲ واحد مسکونی سازمانی در شهرهای سنندج و مریوان افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۰ واحد مسکونی ملکی نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: در طول چند ماه گذشته برنامه های فرهنگی و هنری و جشنواره های مختلفی در استان برگزار شد، که با توجه به امنیت حال حاضر در کردستان، هیچ مشکلی برای کسی پیش نیامد.

فرمانده انتظامی کردستان افزود: در ۶ ماهه اول امسال ۲۸۸ میلیارد تومان انواع کالاهای قاچاق ممنوعه کشف شده و در راستای اینکه به چرخه تولید داخل کشور و همچنین استان کردستان، امحا شدند.

سردار آزادی ادامه داد: در بحث احداث کلانتری در منطقه نایسر و ننله به دنبال تامین زمین هستیم که در صورت تامین زمین مورد نیاز، کلانتری احداث و کلانتری نایسر علاوه بر ارتقا، صاحب یک کلانتری دیگر نیز می شود.

وی یادآور شد: در حوزه مواد مخدر بیش از ۷۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده و در این راستا ۲ هزار و ۵۰ نفر توزیع کننده، خرده فروش، نگهدارنده، عمده فروش و مصرف کننده دستگیر شدند که ۲۷ نفر آنان زنان بوده اند.

فرمانده انتظامی کردستان بیان کرد: در بحث معتادان متجاهر نیز هزار و ۸۰ نفر تحویل کمپ های ترک اعتیاد شده اند که ۳۲ نفر از آنان را زنان و بقیه را مردان تشکیل داده آمد.

سردار آزادی گفت: در حوزه سرقت نیز از نظر وقوع سرقت در رتبه ۲۹ کشور هستیم اما نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته ایم و تنها یک مورد سرقت مسلحانه در ۶ ماهه اول سال جاری ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع سرقت های به وقوع پیوسته ۵۸ درصد پرونده ها منجر به کشف شده اند، اظهار کرد: در بحث کشف سرقت ها با عملکرد بسیار مناسبی که داشته ایم، رتبه اول کشور را کسب کرده ایم.

فرمانده انتظامی کردستان به آمارهای حوزه نزاع نیز اشاره کرد و افزود: در بحث نزاع دسته جمعی ۲۴ درصد و در بحث نزاع انفرادی نیز یک درصد کاهش داشته ایم.

سردار آزادی به جرایم صورت گرفته در فضای مجازی و رایانه ای نیز اشاره کرد و ادامه داد: در مجموع در بحث وقوع این جرائم ۲ درصد کاهش داشته ایم و ۹۷ درصد پرونده های تشکیل شده داین حوزه نیز منجر به کشف شده اند.

وی یادآور شد: ۷۱ درصد جرایم به وقوع پیوسته در حوزه جرائم راینه ای در حوزه مالی بوده، ضمن اینکه ۱۶ درصد در حوزه اخلاقی و ۱۴ درصد دیگر نیز سایر جرایم بوده است.

فرمانده انتظامی کردستان بیان کرد: در بحث تصادفات درون شهری نیز با ۱۴ نفر کاهش میزان فوتی ها از ۴۵ نفر سال گذشته به ۳۱ نفر در سال جاری رسیده ایم و در تصادفات برون شهری هم ۱۵ نفر کاهش داشته ایم و از ۴۴ نفر ۶ ماهه اول سال گذشته به ۲۹ نفر در امسال رسیده ایم.

سردار آزادی گفت: همچنین با توجه به راه اندازی واحد مشاوره در معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و واحدهای مشاوره در کلانتری ها از ۶ هزار و ۹۵۵ پرونده تشکیل شده در کلانتری ها، ۸۶ درصد پرونده ها منجر به صلح و سازش شده و ۵ هزار و ۹۶۱ پرونده قبل از ارجاع به مراجع قضایی بسته شدند.

کد خبر 2761569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha