پیش بینی برداشت ۱۶۰ هزار تن انگور از تاکستان های کردستان

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۲۱ هزار بهره بردار انگور در استان فعالیت دارند و برآورد شده است امسال افزون بر ۱۶۰ هزار تن از این محصول را تولید کنند.

زاهد حاجی میرزایی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، با اشاره به اینکه برداشت انگور در استان از شهریور آغاز شده و تا اواخر مهر ماه ادامه دارد، گفت: با توجه به وضعیت بارندگی و عملیات باغداری انجام شده توسط باغداران و مشاوره انجام شده توسط کارشناسان، پیش بینی می شود امسال ۱۶۰ هزار تن از این محصول در استان برداشت شود.

وی با بیان اینکه سطح باغات کردستان ۵۶ هزار هکتار است، اظهار کرد: از این میزان بیش از ۱۷ هزار هکتار آن به کشت انگور اختصاص پیدا کرده است.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه بیشترین سطح باغات انگور استان دیم است، افزود: بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ هکتار از باغات انگور استان دیم و مابقی آبی است.

حاجی میرزایی بیشترین ارقام انگور آبی استان را کشمشی سفید و قرمز، عسکری، فخری و یاقوتی دانست و ادامه داد: مصارف انگور در استان بیشتر به صورت تازه خوری، سرکه، دوشاب، کشمش و مویز است.

وی یادآور شد: بیشترین سطح باغات دیم انگور استان مربوط به شهرستان های مریوان، بانه و سروآباد و بیشترین سطح باغات آبی این محصول هم در شهرستان های سنندج، بیجار و قروه است.

معاون امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: شهرستان مریوان با ۳۶ درصد تولید و ۲۷ درصد سطح زیر کشت انگور دیم جایگاه نخست این محصول را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

کد خبر 2761604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha