شیوه نامه بهره گیری از معبر موقت هنگه ژال تدوین شد

سرویس کردستان- معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: شیوه نامه بهره گیری از معبر موقت تدوین شده و تا ۱۰ روز آینده فرایند اجرای آن ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار کرد پرس مهدی رمضانی روز پنجشنبه در نخستین جشنواره منطقه ای گردو بانه در روستای شوی با اشاره به فرصت های که مرز در اختیار مرزنشینان قرار می دهد اظهار داشت: تا ۱۰ روز آینده فرآیند اجرایی مرز موقت هنگه ژال  بانه ابلاغ می شود و در آینده نزدیک مردم می توانند از فرصت ها و ظرفیت های این مرز بهره مند شوند.

وی  اضافه کرد: بر اساس تحقیقات یک خاور شناس روسی قدمت کردها را به قوم ماد منتسب کردند و به قول وی اگر قرار باشد مادها کرد نباشند براین تمدن و قدمت تاریخی چه آمده است.

رمضانی گفت: درخت گردو قدیمی ترین نهادهای کشاورزی است کردها از گذشته های بسیار دور این درخت را کاشته و از آن بهره می برنند.

وی اظهار داشت: در کردستان چندین جشنواره در حوزه های مختلف برگزار شده از جمله این جشنواره ها در حوزه کشاورزی جشنواره توت فرنگی در روستای شیان، جشنواره گلاب گیری در روستای امروله برگزار شده و اکنون نیز جشنواره گردو در روستای شوی برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان افزود: در ماه مولود نیز مراسم های خوب در شان مردم کردستان برگزار شده و ۳۰ هزار نفر در جشنواره میلاد پیامبر اکرم (ص) با عنوان قلای رحمت و ۱۰۰ هزار نفر در مهمانی امت احمد در سنندج شرکت کردند و در جشنواره موسیقی سنه نیز همه اقوام ایرانی نیز با اجرای دیدنی منرمندان برگزار شد.

کد خبر 2761634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha