سرمایه گذاری ۶۹ میلیارد تومانی در پروژه های مخابراتی مریوان

مدیرمخابرات منطقه کردستان گفت: در شش ماهه اول امسال برای اجرای پروژه های مخابراتی در شهرستان مریوان، ۶۹ میلیارد و ۱۴۶ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش کرد پرس، آزاد حکمت در جمع خبرنگاران گفت: با این میزان سرمایه گذاری، ۳۰ پروژه مخابراتی با هدف ارتقا و توسعه زیرساخت ها و افزایش سطح کیفی و کمی سرویس های مخابراتی در مریوان اجرا شد و هم اکنون شاهد بهبود عملکرد سرویس ها و خدمات قابل ارائه به مشتریان به میزان قابل توجه ای هستیم.

وی افزود: از مجموع پروژه های اعلام شده، ۱۵ مورد آن مربوط به ارتقا و راه اندازی تکنولوژی نسل چهارم تلفن همراه در سایت های تازه آباد، جهاد کشاورزی، جوجه سازی، دارسیران، بهارستان، شهرک های زاگرس و صنعتی، فرمانداری، نسا، کلانتری ۱۱، تی سی آی، مسجد معراج، مهمانسرای مخابرات، موسک ۲ و میدان بیسارانی با اعتبار ۵۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: نصب و راه اندازی ۲ سایت جدید موبایل با تکنولوژی ۴G در روستاهای تازه آباد صوفی بله و گوگجه از توابع شهرستان مریوان با سرمایه گذاری ۶ میلیارد تومانی از دیگر اقدامات مخابراتی در حوزه شبکه ارتباطات سیار است.

حکمت ادامه داد: برای نصب تجهیزات CWDM به منظور ارتقا زیرساخت های انتقال، در مراکز قامیشله، ژان، باقرآباد، زنوری، تازه آباد صوفی بله، ژان و پیله، ۸۹۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی یادآور شد: همچنین در روستای رشه ده و مرز باشماق مرکز جدید تلفن با سرمایه گذاری ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ایجاد و به بهره برداری رسیده است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان با اشاره به اجرای عملیات فنی در حوزه توسعه و مرکز جدید سرویس ADSL ، بیان کرد: این اقدامات در قالب چهار پروژه در کافو دارسیران مریوان، مجتمع ژینا نوش روژ هه لات، باشماق و هانه شیخان با اعتبار ۲۵۶ میلیون تومان اجرا شده است.

حکمت با اشاره به دیگر پروژه های در دست اقدام در نقاط شهری و روستایی شهرستان مریوان، گفت: با تحقق و عملیاتی شدن این پروژه ها در حوزه های مختلف مخابراتی، شرایط ارتقا و توسعه زیرساخت ها و سطح کیفی سرویس های قابل ارائه به مشتریان بیش از پیش تامین خواهد شد.

وی اظهار کرد: همچنین در راستای ارائه خدمات و واگذاری سریع تر سرویس اینترنت پرسرعت مخابرات، ۳۲ پورت ADSL در مرکز خوری آباد از توابع شهرستان بانه توسعه و ظرفیت سازی شد.

مدیرمخابرات منطقه کردستان با بیان اینکه در این مرکز تا کنون ۹۲ پورت ADSL به مشتریان واگذار شده است، افزود: با انجام این پروژه و ظرفیت سازی ۳۲ پورت جدید امکان ارائه ۳۶ پورت به متقاضیان جدید فراهم شده است.

حکمت ادامه داد: با در نظر گرفتن نیازهای مردم و مشتریان ساکن در محدوده این مرکز، برنامه توسعه، ارتقا و ظرفیت سازی سرویس های مخابراتی تدوین خواهد شد.

کد خبر 2761675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha