اولین شهرک اربعین در استان ایلام احداث می‌شود

سرویس ایلام - معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور امروز شنبه در آیین تجلیل از موکب‌داران و خادمان اباعبدالله‌الحسین(ع) در مصلی شهر ایلام برگزار شد، از احداث اولین شهرک اربعین در استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مهدی جمالی‌نژاد با برشمردن سه نوع اقتدار توضیح داد: اولین مورد قدرت خدادادی است، برخی کشورها دارای منابع نفتی، معادن و دسترسی به آب‌های آزاد و جنگل هستند که بسیار مهم است، اما این قدرت اما کافی نیست.

معاون عمرانی وزیر کشور ادامه داد: دومین قدرت، اقتصادی است که فناوری‌های نوین، شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوری‌های نانو و هوش مصنوعی و تکنولوژی هسته‌ای و موشکی از جمله آن است، اما در کنار قدرت خدادادی کافی نیست.

جمالی‌نژاد تصریح کرد: برای اینکه این حلقه کامل باشد، مهمترین قدرت، قدرتِ گفتمانی است، همان چیزی که این انقلاب را پیروز کرد و تداوم داد.

وی عنوان کرد: استکبارستیزی و زیر بار ظلم نرفتن و مغلوب نشدن در برابر دشمنان از گفتمان حسینی و عاشورایی است که در پیروزی انقلاب اسلامی هم نقش داشت.

معاون عمرانی وزیر کشور اضافه کرد: در حوزه اربعین هم این گفتمان لحاظ شد و لازم می‌دانم از تلاش مجموعه موکب‌داران و مردم ایلام در اربعین امسال قابل قدردانی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۲۰۰ هزار داوطلب در موکب‌ها در راستای خدمت‌رسانی به زائران فعالیت و مشارکت داشتند، گفت: باعث افتخار است در کنار شما موکب‌داران و مردم عزیز استان در کنار زوار باشیم، سه هزار و ۲۰۰ موکب رسمی ثبت شده داریم که نه تنها بی‌نظیر است بلکه راستای تقویت مردمی بودن حماسه عظیم اربعین حسینی تاثیرگذار است.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های اربعین رضایتمندی زائران را در پی داشت، ادامه داد: در سال‌های آتی هم زیرساخت‌ها ارتقا می‌یابد و بعنوان بسترساز ایفای نقش خواهیم کرد اما نقش‌آفرین و بازیگر اصلی موکب‌داران و مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه اولین شهرک اربعین در استان ایلام احداث می‌شود، گفت: با پیگیری‌های استاندار ایلام این طرح تدوین شده و طرح تفصیلی آن توسط مدیران استانی اجرا می‌شود.

کد خبر 2761679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha