افزایش 9 درصدی صادرات از گمرکات کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ ناظرگمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه از افزایش 9 درصدی صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه درشش ماهه نخست سالجاری خبر داد .

به گزارش کردپرس؛ علی اصغرعباس زاده، ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و  425 میلیون و 896 هزار و 227 دلار کالا به وزن 3 میلیون و 564 هزار و 281 تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است .

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه افزود: این میزان صادرات کالا در نیمه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال 1401 از لحاظ ارزش 9 درصد و از حیث وزن رشدی 13 درصدی داشته است.

علی اصغر عباس زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگهای ساختمانی، لبنیاتانواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و ... عنوان کرد.

رشد 10 درصدی واردات گمرکات استان کرمانشاه

علی اصغر عباس زاده در ادامه اشاره ای نیز به آمار شش ماهه واردات گمرکات استان کرد و گفت: در 6 ماهه سپری شده از سال 1402در مجموع 67 میلیون و 230 هزار و 486 دلار کالا به وزن 9 هزار و 125 تن از طریق گمرکات شوشمی، شیخ صله، کرمانشاه و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 10 درصد افزایش و از حیث وزن 4 درصد کاهش داشته است.

وی عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل و نیل ستات ، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و ... عنوان کرد.

کد خبر 2761683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha