رشد 13 درصدی صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ ناظرگمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه از افزایش 13 درصدی ارزش و رشد 14 درصدی وزن صادرات کالا از گمرکات استان کرمانشاه در هفت ماهه سالجاری خبر داد .

به گزارش کردپرس؛ علی اصغرعباس زاده، ناظرگمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه اظهار کرد: در هفت ماهه سال جاری یک میلیاردو  729 میلیون و 312 هزارو 591 دلار کالا به وزن 4 میلیون و 268 هزارو 718 تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شد است .

وی افزود: این میزان صادرات کالا در هفت ماهه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال 1401 از لحاظ ارزش 13 درصد و از حیث وزن رشدی 14 درصدی داشته است .

علی اصغر عباس زاده عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات،کاشی و سرامیک،میوه و تره بار ،سنگهای ساختمانی ،لبنیات ،انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و...عنوان نمود.

ناظرگمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه در ادامه اشاره ای نیز به آمار هفت ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در 7 ماهه سپری شده از سال 1402در مجموع 68 میلیون و 840 هزارو 597 دلار کالا به وزن 9 هزارو 712 تن از طریق گمرکات شوشمی، شیخ صله ، کرمانشاه وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 3 درصد و از حیث وزن 5 درصد کاهش داشته است.

عباس زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر،دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور،سایبان باغبانی،کاتالیست تری اتیل آلومینیوم،کو پلی اتیل ونیل ستات ،الیاف فیبر نوری،قطعات کوره القایی و ...عنوان کرد.


 

کد خبر 2762569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha