رشد 12 درصدی صادرات کالا از گمرکات کرمانشاه

سرویس کرمانشاه _ ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه از افزایش 12 درصدی ارزش و رشد 10 درصدی وزن کالاهای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه در هشت ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش کردپرس؛ علی اصغر عباس زاده، اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری یک میلیارد و  975 میلیون و 903 هزار و 186 دلار کالا به وزن 4 میلیون و 878 هزار و 24 تن از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک کرمانشاه افزود: این میزان صادرات کالا در هشت ماهه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال 1401 از لحاظ ارزش 12 درصد و از حیث وزن رشدی 10 درصدی داشته است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و ... عنوان نمود.

 ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک کرمانشاه در ادامه اشاره ای نیز به آمار هشت ماهه واردات گمرکات استان داشت و بیان کرد: در 8 ماهه سپری شده از سال 1402در مجموع 71 میلیون و 784 هزار و 260 دلار کالا به وزن 10 هزار و 544 تن از طریق گمرکات کرمانشاه، شوشمی، شیخ صله و پرویزخان وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 7 درصد و از حیث وزن 6 درصد کاهش داشته است.

عباس زاده عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان کرمانشاه را پرایمری ریفرمر، دستگاه تولید لبنیات و دیزل ژنراتور، سایبان باغبانی، کاتالیست تری اتیل آلومینیوم، کو پلی اتیل ونیل ستات، الیاف فیبر نوری، قطعات کوره القایی و ... عنوان کرد.

کد خبر 2763826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha