۳۰ درصد مشترکین گاز ایلام مصارف غیر نرمال دارند

سرویس ایلام - مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام عنوان کرد: شعله های گاز در فصل سرد سال گرمابخش خانه های مردم در نقاط مختلف شهری و روستایی است و در ماه های زمستان اهمیت این سوخت پاک و ارزان دوچندان می شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، محمود کشاورز با اشاره به اینکه رعایت الگوی مصرف باعث جلوگیری از قطعی گاز در اقصی نقاط استان و صنایع می شود، افزود: تنها راه جلوگیری از قطعی گاز، علاوه بر مدیریت صحیح توسط مسئولان مربوطه ، رعایت الگوی مصرف این انرژی پاک توسط آحاد مختلف مردم است.

وی با اشاره به اینکه جریمه و پاداش مشترکین بدمصرف و خوش مصرف می‌تواند در روند مصرف گاز نقش اساسی داشته باشد، اظهار داشت: ۷۰ درصد مردم ایلام نسبت به رعایت الگوی مصرف همکاری می کنند و ۳۰ آنها مصارف غیر نرمال دارند که با فرهنگ سازی می توان این مقدار را کاهش داد.

مدیرعامل شرکت گاز استان به اهمیت تعرفه گذاری پلکانی گاز اشاره و تأکید کرد: این موضوع انگیزه را در بین خانوارها و مشترکین پرمصرف برای مصرف کمتر ایجاد می‌کند تا در پلکان پایین‌تر قرار گرفته و مشمول افزایش تعرفه تصاعدی نشوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان به اعمال تخفیف و پاداش برای مشترکین با مصرف گاز کمتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: مشترکین خانگی که مصرف گاز آنها در ماههای سرد سال نسبت به دوره مشابه سال گذشته کمتر شود، به ازای هر یک واحد کاهش مصرف، مشمول تخفیف در گازبها یا همان میزان اعمال پاداش صرفه‌جویی می‌شوند.

کشاورز افزود: تعرفه مشترکین با مصرف متعارف که در سه پله نخست قرار دارند، نسبت به سال گذشته افزایش نداشته و صورتحساب قبض آنها مشابه سنوات گذشته خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه گازبهای مشترکین تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته ‌امداد و بهزیستی که مصرف آنها در حد متعارف است، رایگان خواهد بود، اظهار داشت: این مشترکین نیز اگر از سقف الگوی مصرف عبور کنند، حجم مازاد مصرفی آنها، مشمول پرداخت تعرفه‌های پلکانی و تصاعدی خواهند شد.

وی تصریح کرد: به منظور ایجاد عدالت‌اجتماعی و توزیع عادلانه یارانه انرژی، با مصوبه هیأت وزیران، برای مشترکین پرمصرف و بسیار پرمصرف گاز نیز، افزایش گازبهای مصرفی بصورت تصاعدی در نظر گرفته شده‌است که از اوایل فصل سرد سال قابلیت اجرا داشته و در قبوض آتی اعمال می شود.

کد خبر 2761772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha