اجرای ۴۸۸ میلیارد ریال پروژه مخابراتی در شهرستان سنندج

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در نیمه اول سال جاری ۲۸ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری ۴۸۸ میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال با هدف توسعه و ارتقا زیرساخت ها و بهبود عملکرد سیستم های مخابراتی در شهرستان سنندج اجرا و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش کرد پرس، آزاد حکمت با اشاره به اینکه این ۲۸ پروژه در ۳ حوزه دیتا، شبکه ارتباطات سیار و تلفن ثابت عملیاتی شده است، گفت: هم اکنون شاهد ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات و سرویس های مخابراتی و افزایش رضایتمندی مشتریان ساکن در نقاط شهری و روستایی شهرستان سنندج هستیم.

وی اظهار کرد: در بخش زیرساخت های انتقال، ۱۱ پروژه با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در روستاهای هفت اصحاب، گول، زروان، شینه، لنج آباد، روستای لره دول و pcسنندج اجرا شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: در حوزه شبکه ارتباطات سیار، ۱۳ پروژه در ۲ قالب توسعه و ارتقا عملیاتی شده است که شامل ایجاد نیوسایت تلفن همراه در روستای آساوله با سرمایه گذاری ۶۵ میلیارد ریال و ارتقا تکنولوژی سایت های موجود به ۴G در روستاهای تیژتیژ، انگوران، زنوری آساوله، پارک شهرک سعدی، خانقاه، ۱۷ شهریور، شهرک بعثت، شهرک سپاه، کلانتری ۱۸، ویلا شهر و نایسر با اعتبار ۴۰۵ میلیارد ریال است.

حکمت با اشاره به نیاز روز افزون جامعه بخصوص دانشجویان، دانش آموزان و صاحبان کسب و کارهای دیتا بیس به اینترنت برای انجام امورات روزانه، ادامه داد: در راستای فراهم کردن شرایط استفاده و بهره مندی بخش بیشتری از جامعه از اینترنت پرسرعت مخابرات، ۳ پروژه در روستاهای دگران، دوشان و مرکز ۳، با سرمایه گذاری ۷۶۸ میلیون ریال در حوزه توسعه سرویس ADSL انجام شده است.

وی یادآور شد: از آنجاییکه منطقه کردستان در اجرای پروژه های فیبرنوری و سرویس FTTH در سطح کشور به عنوان استان پیشرو و پیشتاز عملکرد مطلوبی داشته است در تحقق این مهم در نقاط شهری بخصوص در مجتمع های تازه احداث تمام توان خود را بکار گرفته است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان بیان کرد: در نیمه اول سال جاری ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای تکنولوژی FTTH در شهر سنندج سرمایه گذاری شده است.

کد خبر 2761784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha