واکنش آمریکا به حملات هوایی ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- سخنگوی وزارت خارجه آمریکا می گوید کشورش نگران فعالیت های نظامی در شمال سوریه و تاثیر آن بر غیرنظامیان و زیرساختها در این منطقه است.

به گزارش کردپرس، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون نام بردن از ترکیه در پاسخ به حملات هوایی یک هفته این کشور، در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه گفت: ایالات متحده آمریکا درباره فعالیت های نظامی در شمال سوریه، تاثیر آن بر جمعیت غیرنظامی و زیرساخت های این منطقه و تحت تاثیر قرار دان کمپین مبارزه برای شکست دائمی داعش نگران است.

او افزود: موضع آمریکا تغییر نکرده است. ما به حمایت از حفظ خطوط آتش بس فعلی و درخواست برای کاستن از خشونت ادامه می دهیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خطاب به نیروهای دموکراتیک سوریه و ترکیه گفت: لازم است همه طرفها به رعایت خطوط آتش بس و خودداری از انجام اقدامات خشونت آمیز برای حفط ثبات در سوریه و تلاش برای یافتن راه حل سیاسی اقدام کنند.

مقامات کرد سوریه می گویند ترکیه در یک هفته گذشته بیش از 150 نقطه از جمله زیرساختهای حیاتی مانند مخازن سوخت، نیروگاه و مکانهای متعلق به نیروهای دموکراتیک سوریه را هدف قرار داده است.

آمریکا هفته گذشته با اشاره به پرواز مداوم و طولانی پهپادهای ترکیه بر فراز پایگاههای آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، از سرنگون کردن یکی از این پهپادها خبر داد.

کد خبر 2761816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha