احتمال خارج شدن کردهای سوریه از اولویت های آمریکا

سرویس جهان- رهبر حزب اتحاد دموکراتیک سوریه گفت ممکن است ادامه جنگ اسرائیل علیه فلسطینیها در غزه، کردها را در لیست اولویت های آمریکا پایین تر ببرد.

به گزارش کردپرس، همزمان با ادامه جنگ اسرائیل علیه فلسطین در غزه، حملات ترکیه علیه کردهای سوریه ادامه دارد و رهبران کرد سوریه نیز از عدم توجه کافی نیروهای آمریکایی مستقر در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به محافظت از کردها در برابر حملات ترکیه انتقاد می کنند. برخی رهبران کرد سوریه این مسئله را به ادامه حملات اسرائیل به غزه مرتبط می دانند.

صالح مسلم، رهبر حزب کردی اتحاد دموکراتیک سوریه یا PYD در این باره به الماینتور گفته است کردهای محاصره شده سوریه از سوی ترکیه ممکن است متاثر از جنگ اسرائیل علیه غزه در فلسطین، هرچه بیشتر در پایین لیست اولویت های آمریکا قرار بگیرند.

او هشدار داد ممکن است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از توجه جهان به جنگ در اوکراین و غزه استفاده کند و برنامه های خود برای از بین بردن کردهای سوریه را اجرا کند.

مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای دموکراتیک سوریه نیز روز گذشته به خبرگزاری فرانسه گفته بود که آمریکایی ها اقدامی جدی برای محافظت از کردهای سوریه در برابر حملات ترکیه انجام نداده و فقط به فکر محافظت از خود هستند.

فرهاد شامی، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه نیز ضمن انتقاد از موضع آمریکا در برابر حملات ترکیه به الماینتور گفت آمریکا باید موضع قویتر و روشن تری در برابر حملات ترکیه اتخاذ کند.

آمرکیا هفته گذشته یک فروند پهپاد جنگی ترکیه را در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه سرنگون کرد. البته مقامات آمریکایی که این اقدام را تاسف بار توصیف کرده اند، علت اقدام به سرنگونی پهپاد ترکیه را مانور دادن آن بر فراز پایگاههای آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه عنوان کرده اند.

هوشنگ حسن، تحلیلگر مسائل کردها در موسسه صلح کرد در واشنگتن نیز در مقاله ای هشدار داد کردهای سوریه که از موضع آمریکا در برابر حملات ترکیه ناراضی هستند، ممکن است سطح همکاری خود با ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا را کاهش دهند. 

کد خبر 2761851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha