آمار بالای خشونت خانگی علیه زنان در ترکیه

سرویس ترکیه - بنا بر گزارش اورژانس اجتماعی ترکیه در ماه سپتامبر 300 زن در تماس با این نهاد خواستار کمک شده اند. 

به گزارش کردپرس، بر اساس داده های گزارش «خط امداد اورژانس علیه خشونت خانگی» یکی از نهادهای وابسته به فدراسیون انجمن های زنان ترکیه، در ماه سپتامبر در مجموع 299 تماس با این مرکز برقرار و گزارش خشونت خانگی داده اند.

بنا بر داده های این مرکز از 15 اکتبر 2007 تا کنون 91 هزار و 209 نفر در تماس با این مرکز از آنها در زمینه خشونت خانگی کمک خواسته اند.

بنا بر اعلام این مرکز 33 مورد از این گزارش ها، مربوط به  خشونت مردان علیه همسرانشان بود. زنان در 20 تماس درخواست پناهگاه امن کرده بودند. زنان در 3 مورد از این تماس ها نیاز به مداخله فوری داشتند (خشونت شدید منجر به مرگ یا اقدام به خودکشی).

59 تن از این زمان اطلاعات حقوقی برای حمایت از خود در برابر خشونت دریافت کردند. 34 مورد از این تماس ها منجر به گزارش به نیروهای پلیس شد. 21 مورد از این گزارش ها نیز به اطلاع کانون وکلا برای پیگیری حقوقی رسید. 

سن زنان قربانی خشونت خانگی که با اورژانس اجتماعی ترکیه تماس گرفته اند بین 15 تا 75 سال متغیر است.

بر اساس داده های فدراسیون انجمن های زنان ترکیه، 43.33 درصد خشونت های گزارش شده مربوط به خشونت روانی، 38.89 درصد خشونت فیزیکی (ضرب و شتم)، 8.89 درصد خشونت اجتماعی، 6.67 درصد خشونت اقتصادی و 2.22 درصد خشونت جنسی است.

بنا بر این گزارش تماس‌های تلفنی با اورژانس اجتماعی نشان می‌دهد که زنان بیشتر مورد خشونت مردان خانواده خود قرار می‌گیرند. بیشترین شمار خشونت علیه زنان در ترکیه مربوط به بستگان و اعضای خانواده است و در خانه رخ می دهد؛ جایی که قرار است مکان امنی برای زنان باشد. 

50 درصد از خشونت علیه زنان در ترکیه توسط همسران آنها رخ می دهد و پدر، برادر، و فرزندان در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

کد خبر 2761860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha