5701 مأموریت اورژانسی در کردستان انجام شد

سرویس کردستان - مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه 5 هزار و 701 ماموریت اورژانسی در سطح استان توسط فوریت های پزشکی انجام شده است.

به گزارش کُرد پرس، رضا پیرا در جمع خبرنگاران، از برقراری ۳۱ هزار و ۷۰۰ تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ در مردادماه سال جاری در استان خبر داد و اظهار کرد: در این مدت ۵ هزار و ۷۰۱ مأموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده انجام شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۳ هزار و ۹۲۲ ماموریت مربوط به بیماری‌ها است، افزود: از تعداد مأموریت انجام شده یک هزار و ۷۳ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۷۰۶ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد ۹۷۶ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و 2 هزار و ۱۲۰ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

پیرا یادآور شد: در مدت زمان عنوان شده به یک هزار و ۱۶۴ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۴۹۵ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده ۱۱۷ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، بیان کرد: از این تعداد ۲ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

پیرا از برقراری ۳۱ هزار و ۷۰۰ تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ در مرداد ماه سال جاری خبر داد و گفت: از این تعداد، 5 هزار و ۷۰۱ مورد منجر به انجام ماموریت امدادرسانی به بیماران و مصدومان در مدت زمان مذکور شده است.

وی در پایان تعداد ماموریت‌های انجام شده مربوط به اورژانس‌ زنان را ۲۸ مورد اعلام کرد و اظهار کرد: در ادامه ماموریت‌ها نیروهای این مرکز به ۵۲۵ نفر بر اثر بیماری‌های قلبی و تنفسی در یک ماه گذشته در استان خدمات اورژانسی ارائه داده‌اند.

کد خبر 16291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha