سوئد به تعهدات خود برای مقابله با پ.ک.ک عمل کرده است

سرویس جهان- نخست وزیر سوئد می گوید کشورش برای مقابله با پ.ک.ک و به دست آوردن رضایت ترکیه، به همه تعهدات خود عمل کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری بلومبرگ، اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد تاکید کرد کشورش به همه تعهدات خود، بر اساس توافق با ترکیه، برای مقابله با اقدامات پ.ک.ک علیه ترکیه عمل کرده و اقدامی نمانده که سوئد انجام نداده باشد.

او با تاکید بر این که اکنون نوبت ترکیه است که به تعهد خود برای اعلام موافقت با عضویت سوئد در ناتو عمل کند، افزود: سوئد به تعهدات خود برای جلوگیری از کمک مالی به پ.ک.ک و یا اقدامات این گروه علیه ترکیه عمل کرده است.

سوئد بیش از یک سال پیش درخواست خود را برای عضویت در ناتو اعلام کرد. این خواسته به اعلام رضایت همه 30 عضو ناتو از جمله ترکیه نیاز دارد اما تاکنون ترکیه و بلغارستان موافقت نهایی خود را اعلام نکرده اند.

ترکیه می گوید باید همه فعالیت های گروههای کرد در سوئد متوقف شود و حتی اعتراضات علیه ترکیه نیز در این کشور برگزار نشود. حدود 100000 شهروند کرد در سوئد زندگی می کنند.

با این حال، یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، روز جمعه اقدامات سوئد در مقابله با گروههای کرد را ناکافی دانست و خواستار وضع قوانین جدید در سوئد برای مقابله با گروههای کرد شد.

کد خبر 2761902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha