صدور جواز تاسیس برای ۲۴۶۰ طرح صنعتی در کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حوزه طرح های صنعتی در دست اجرا، در حال حاضر برای ۲ هزار و ۴۶۰ طرح با پیش بینی مجموع سرمایه گذاری بالغ بر ۴۵ هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی ۳۸ هزار نفر جواز تاسیس صادر شده است.

به گزارش کرد پرس، بختیار خلیقی گفت: از مهمترین طرح های صنعتی در دست اجرا می توان به طرح های تولید ورق گرم فولادی و آهن اسفنجی، شرکت صنایع فولاد کردستان، تولید گندله آهن شرکت صبا امید خاورمیانه، تولید شمش طلای شرکت توسعه معادن طلای کردستان، تولید فرو آلیاژ شرکت برسم لعل اسدآباد، طرح و توسعه تولید کاشی کسری و ... اشاره کرد.

وی اظهار کرد: با توجه به ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینه طرح های صنعتی مهم و پیشران و همچنین طرح های صنایع و معدن، مجوزهای لازم تا ظرف ۲۴ ساعت برای سرمایه گذران صادر می شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: با همت مسئولان و برنامه ریزی صمت در خصوص مجوزهای بی نام با هماهنگی مرکز خدمات سرمایه گذاری ورود شده و مجوزهای بی نام به نام سرمایه گذارانی که اهلیت دارند، صادر شده است.

خلیقی ادامه داد: همچنین امسال تعدادی دیگر از مجوزها را در مرکز خدمات سرمایه گذاری قرار می دهیم تا سرمایه گذاران با خیال راحت در استان سرمایه گذاری کنند.

وی یادآور شد: با توجه به برنامه ریزی و اهداف و الزامات سند سال، رشد تولید در نظر گرفته شده است و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری نهضت فعال سازی واحدهای راکد یکی از اهدافی است که در این راستا در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد: ۲۶ واحد راکد با همکاری صنایع کوچک در استان تا کنون فعال سازی شده و برنامه ریزی های لازم برای حمایت همه جانبه از سرمایه گذاران خرد در نظر گرفته شده است.

خلیقی گفت: همچنین طرح های اولویت دار برای جذب سرمایه گذارهای خارجی و داخلی در سند توسعه صنعتی استان، مشخص شده است.

کد خبر 2761925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha