نیروهای آزادی بخش عفرین مدعی کشتن ۵ سرباز ارتش ترکیه در حومه عفرین شد

سرویس سوریه - نیروهای آزادی بخش عفرین در بیانیه‌ای مدعی کشته شدن ۵ سرباز ارتش ترکیه و ۲ تن از اعضای شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در عملیات این نیروها در حومه عفرین شدند.

به گزارش کردپرس، نیروهای آزادی بخش عفرین (HRE) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که در پاسخ این نیروها به حملات ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن به مناطق حومه عفرین، ۵ سرباز ارتش ترکیه و ۲ شبه‌نظامی کشته شده‌اند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، در بیانیه HRE آمده است: « حملات ارتش ترکیه علیه مناطق شمال و شرق سوریه و به ویژه مردم منطقه ما ادامه دارد و ما به این حملات پاسخ می دهیم.»

در ادامه بیانیه آمده است: « در تاریخ ۹ اکتبر نیروهای ما عملیاتی را در شهر باب که تحت تصرف ارتش ترکیه است انجام دادند که در نتیجه آن یک شبه‌نظامی و یک سرباز ارتش ترکیه کشته و ۳ شبه‌نظامی نیز مجروح شدند. در ۱۱ اکتبر نیز نیروهای ما عملیاتی را علیه پایگاه دابق در اعزاز انجام دادند که در نتیجه آن ۳ سرباز ارتش ترکیه کشته و ۴ سرباز نیز زخمی شدند و در همان روز شبه‌نظامیان سلطان مراد به روستای مدیونه شهبا حمله کردند که در پاسخ نیروهای ما ۳ شبه‌نظامی زخمی شدند.»

در این بیانیه همچنین آمده است که در تاریخ ۱۲ اکتبر نیز در عملیات‌های HRE علیه یک پایگاه ارتش ترکیه در حومه اعزاز و پایگاهی دیگر در حومه شرا، دو سرباز ارتش ترکیه کشته و سه سرباز دیگر نیز مجروح شدند. 

HRE در پایان تایید کرد که در مجموع این عملیات‌ها، ۵ سرباز ارتش ترکیه و ۲ تن از اعضای شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه کسته شدند و همچنین ۸ سرباز و ۶ شبه‌نظامی نیز زخمی شدند.

کد خبر 2761933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha