آمریکا، پهپاد سازمان اطلاعات ترکیه(میت) را در سوریه سرنگون کرد

سرویس جهان- الکساندر مک کیور در مصاحبه با خبرگزاری کردپرس تاکید کرد که پهپاد ترکیه که اخیرا توسط آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه سرنگون شد، متعلق به سازمان اطلاعات ترکیه یا میت بود.

به گزارش کردپرس، سرنگون شدن یک پهپاد ترکیه در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه، توسط آمریکا که در جریان حمله 10 روز پیش ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه اتفاق افتاد، یک نقطه عطف در مورد اختلافات آمریکا و ترکیه بر سر کردهای سوریه محسوب می شود.

الکساندر مک کیور، ناظر مسائل شمال شرق سوریه در مصاحبه با خبرگزاری کردپرس تاکید کرد که هدایت پهپادی که در نزدیکی مقر نیروهای آمریکایی، به بمباران تاسیسات زیرساختی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه مشغول بود، بر عهده سازمان اطلاعات ترکیه یا میت بود نه ارتش این کشور.

او درباره این که آیا این اقدام آمریکا برای حمایت از نیروهای کرد سوریه در برابر ترکیه بوده یا خیر، گفت: من فکر نمی کنم سرنگون شدن پهپاد ترکیه توسط آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه واکنشی به حملات گسترده ترکیه به شمال شرق سوریه و نیروهای دموکراتیک سوریه باشد. به نظر می رسد که این پهپاد مکررا در نزدکی محل استقرار نیروهای آمریکاییی در تل بیدار پرواز کرده بود. این مسئله باعث شد که آمریکایی ها با ارتش ترکیه تماس بگیرند و بخواهند که این پهپاد از منطقه دور شود.

مک کیور افزود: بر اساس گزارشها این پهپادها به هشدار و اخطارهای آمریکا توجه نکرده بود، شاید به این دلیل که این پهپاد نه توسط ارتش ترکیه، بلکه توسط دستگاه اطلاعات ترکیه یا میت هدایت شده بود که این مسئله باعث شد آمریکاییها آن را سرنگون کنند.

این کارشناس آمریکایی مسائل کردهای سوریه درباره احتمال تکرار سرنگون شدن پهپادهای ترکیه توسط آمریکا در آینده گفت: احتمال تکرار این اتفاق در سوریه، یعنی سرنگون شدن پهپادهای ترکیه توسط آمریکا، در آینده کم است اما من فکر می کنم که ترکیه از همین روشها برای سنجش حضور آمریکاییها در این منطقه استفاده خواهد کرد.

کد خبر 2761940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha