کمبود آب در ١٠ روستای مهاباد/ آبرسانی با تانکر انجام می شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان مهاباد گفت: آبرسانی به ۱۰ روستای این شهرستان در زمان اوج مصرف آب با استفاده از تانکر و به صورت سیار انجام می‌شود.

مسعود امجدی در این باره اظهار کرد: آبرسانی به این روستاها که شامل اوزندره، حاجی مامیان، قلعه جوغه منگور، کهنه ده‌شوگا، چهارگاه، قویطل، بهرام آباد، قالوی زندان، گنه‌دار و ایل تیمور هستند در زمان اوج مصرف آب با استفاده از تانکر و به صورت سیار انجام می‌شود.

او افزود: از این تعداد، ٨ روستا در مجموعه پروژه آبرسانی به ۱۴۱ روستای این شهرستان قرار دارند و دو روستای دیگر نیز در صورت تأمین اعتبار با حفر دو حلقه چاه، از آب آشامیدنی پایدار برخوردار خواهند شد.

امجدی، با بیان اینکه میزان پیشرفت پوشش خانواری طرح آبرسانی به ۱۴۱ روستای این شهرستان به ۵۰ درصد رسیده است، اظهارکرد: هم اکنون لوله گذاری از مسیر سه راهی برهان به دارلک برای تأمین آب آشامیدنی روستاهای محال بخش مرکزی و انتقال به بخش خلیفان به طول بیش از ۱۵ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه تاکنون ۴۵ کیلومتر لوله گذاری انجام شده است، گفت: هم اکنون ۱۳ روستای بخش مرکزی با جمعیتی بیش از هشت هزار و ۵۴۰ نفر زیر پوشش شبکه آب و فاضلاب در قالب این طرح قرار گرفته‌اند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان مهاباد در پایان به ایرنا گفت: روند تکمیل پروژه آبرسانی به ۱۴۱ روستای این شهرستان از محل تصفیه خانه سد مهاباد بدون وقفه درحال انجام بوده و امسال نیز یکهزار میلیارد ریال اعتبار برای این امر درخواست شده است.

به گزارش کردپرس، عملیات آبرسانی به ۱۴۱ روستای بخش خلیفان و مرکزی مهاباد اواخر سال ۱۳۹۷ طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان کلنگ‌زنی شده بود.

کد خبر 2761946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha