امسال هیچ اعتباری برای پروژه آبرسانی به ١٤١ روستای مهاباد اختصاص نیافت

مدیر امور آب و فاضلاب مهاباد گفت: امسال هیچ اعتباری برای پروژه آبرسانی به ١٤١ روستای مهاباد اختصاص داده نشده است، در حالیکه این پروژه برای تکمیل شدن به ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش کردپرس، عملیات آبرسانی به ۱۴۱ روستای بخش خلیفان و مرکزی مهاباد اواخر سال ۱۳۹۷ طی آیینی با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان کلنگ‌زنی شد و مقرر شد تا در قالب آن از مجموع ۱۹۶ روستای مهاباد ۱۴۱ روستا از توابع بخش مرکزی و خلیفان تحت پوشش این طرح قرار بگیرند ق بیش از ۴۸ هزار روستایی از آب آشامیدنی سالم برخوردار شوند.

این پروژه اما بار دیگر در سال ١٣٩٨ از طریق ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهور وقت هم کلنگ زنی شد! پروژه ایی که که هم دارای اعتبار ملی بود و هم اعتبارات  ستاد احیای دریاچه ارومیه! و قرار بود و در۷ فاز مختلف و با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان اجرا می شود.

با وجود ٢ بار کلنگ زنی این پروژه مهم برای شهرستان مهاباد، بالاخره اواخر سال ١٤٠٠، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از آغاز بهره برداری از پروژه های آبرسانی شهر مهاباد خبر داد و گفت: «طی ٣٠ ماه آینده همه ١٤١ روستای این شهرستان به تصفیه‌خانه آب شهر وصل و از آب شرب تصفیه شده برخوردار خواهند شد»، اما اکنون دقیقا ٣٠ ماه به پایان رسیده ولی پروژه آبرسانی به ١٤١ روستای مهاباد همچنان معطل تامین اعتبار است!! و باز هم پروژه های این استان با وعده و وعید مسئولان روبه رو شده اند.

این در حالی است که تیر ماه امسال استاندار آذربایجان‌غربی گفته بود:«با پیگیری‌های انجام شده، به تمامی پروژه‌های مصوبات سفرهای شهرستانی در استان، اعتبارات لازم تخصیص داده شده و هیچ پروژه‌ای معطل اعتبار نیست».

پروژه آبرسانی به ١٤١ روستای مهاباد ٦ سال بعد از کلنگ زنی به دلیل تزریق قطره چکانی اعتبارات هنوز تکمیل نشده و برای اتمام پروژه به  ۹ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد؛ در حالیکه امسال هیچ گونه اعتباری برای آن تخصیص داده نشده است!

مسعود امجدی مدیر آبفای مهاباد در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: «۶۴۰ کیلومتر برای اتمام این طرح خط انتقال اجرا می‌شود و ساخت بیش از ۲۲ مخزن نیز در نظر گرفته شده است و هم اکنون ۱۳ روستای بخش مرکزی با جمعیتی بیش از ٧هزار و ۸۰۰ مشترک که شامل ۵۰ درصد مشترکان روستایی می شود تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب در قالب این طرح قرار گرفته‌ است».

او ادامه داد: «امسال در مجموع یک هزار ۷۳۰ میلیارد ریال برای طرح های آبرسانی روستایی در این شهرستان هزینه شده است و هزینه سال گذشته نیز در حدود ۵۰۰ میلیارد ریال بود ولی در پروژه ۱۴۱ روستایی امسال هیچ اعتباری اختصاص پیدا نکرد».

گفتنی است؛ پیشتر سلام ستوده، نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفته بود: اعتبارات پروژه آبرسانی به ۱۴۱ روستای مهاباد که اعتباری ملی است متاسفانه به صورت قطره چکانی واریز می‌شود و این پروژه به دلیل این وضعیت اعتبارات فعلاً به اتمام نرسیده و هنوز برخی از روستاهای مهاباد با تانکر آبرسانی می‌شوند.

کد خبر 2774747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha