طرح آبرسانی 141 روستای مهاباد تا ٣٠ ماه دیگر تکمیل می شود

سرویس آذربايجان غربى- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از آغاز بهره برداری از پروژه های آبرسانی شهر مهاباد خبر داد و گفت: طی ٣٠ ماه آینده همه ١٤١ روستای این شهرستان به تصفیه‌خانه آب شهر وصل و از آب شرب تصفیه شده برخوردار خواهند شد.

به گزارش کردپرس، لطیف خوش سیرت امروز چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح های آبرسانی در مهاباد گفت: با بهره برداری پروژه آبرسانی شهر مهاباد مشکل افت فشار آب مشترکین مناطق بالادست کانی صوفی طه ، اصحابه سفید ، دول گاقران ، پشت تپ طرف شیلان و طرف مدرسه با جمعیت 35 هزار نفر و 8300 مشترک رفع شد.

او ادامه داد: برای اتمام این پروژه چهارهزار و 200 متر خط انتقال اجرا و 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

خوش سیرت در خصوص بهره برداری از تاسیسات آبرسانی به منطقه باغ فردوس شهر مهاباد نیز گفت: برای اتمام و بهره برداری از این طرح، چهار کیلومتر خط انتقال رفت و برگشت، مخزن دو هزار مترمکعبی و ایستگاه پمپاژ آب اجرا شده است.

او میزان سرمایه گذاری در این طرح را 280 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : ارزش ریالی این طرح توسط شرکت آب وفاضلاب در حال حاضر 500 میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی همچنین از الحاق طرح آبرسانی 141 روستایی مهاباد به پروژه‌های محرومیت زدایی خبر داد و اظهار کرد : بر اساس تفاهم نامه منعقده با قرارگاه امام حسن مجتبي (ع) سپاه ظرف مدت زمان 30 ماه همه این روستاها به تصفیه‌خانه آب شهر مهاباد وصل و از آب شرب تصفیه شده برخوردار خواهند شد.

بهره مندی 86 درصد روستاهای آذربایجان غربی از آب شرب سالم

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در ادامه از بهره مندی 86 درصد روستاهای استان از آب شرب سالم و بهداشتی خبر داد.

خوش سیرت افزود: اعتبارات خوبی برای تامین آب شرب مناطق روستایی اختصاص یافته که در اثر این توجهات، درصد بهره مندی روستاهای استان از متوسط کشوری سه درصد بیشتر است.

او با اعلام اینکه علی رغم کوهستانی و صعب العبور بودن برخی مناطق روستایی استان، خدمات رسانی به این مناطق با سرعت در حال انجام است، بیان کرد: تا سال 1402 و طی برنامه زمان بندی شده و عقد تفاهم نامه با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از محل اعتبارات محرومیت زدایی با آبرسانی به روستاهای استان، درصد بهره مندی از آب شرب به 98 درصد افزایش خواهد یافت.

کد خبر 27109

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha