کلنگ زنی آبرسانی به ۱۴۱ روستای مهاباد توسط رییس جمهور/ افتتاح تصفیه خانه جدید به زودی

سرویس آذربایجان غربی- نماینده مهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کلنگ زنی پروژه آبرسانی به ۱۴۱ روستای شهرستان مهاباد امروز از طریق ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری انجام می شود و در هفته های آتی تصفیه خانه جدید مهاباد هم به افتتاح می رسد.

جلال محمودزاده در گفتگو با خبرنگار کردپرس اظهار داشت: سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی در راستای افتتاح و بهره برداری برنامه هایی است که از محل اعتبارات ستاد احیا دریاچه ارومیه و اعتبارات و مرزی، اعتبار دریافت کرده اند.

وی افزود: در مهاباد نیز کلنگ زنی پروژه آبرسانی به ۱۴۱ روستای شهرستان مهاباد در هر دو بخش مرکزی و خلیفان جز پروژه‌های است که هم دارای اعتبار ملی هم ستاد احیا است و در۷ فاز مختلف و با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد تومان اجرا می شود.

محمودزاده گفت: کل پروژه با ۵۰۰ کیلومتر لوله گذاری از طریق تصفیه خانه قدیم مهاباد ۶۱ هزار خانوار از ۱۴۱ روستای این شهرستان را تحت پوشش قرار می دهد که در حال حاضر ۳۲ کیلومتر آن لوله گذاری شده است و روند کار ادامه دارد.

تصفیه خانه جدید مهاباد توسط معاون اول رییس جمهور افتتاح خواهد شد

وی درخصوص زمان افتتاح تصفیه خانه شهری مهاباد نیز اظهار داشت: این پروژه ملی به همراه پروژه آبیاری تحت فشار در 2 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بخش شار ویران مهاباد در هفته‌های آتی توسط معاون اول رییس جمهور افتتاح خواهد شد و در مجموع ۱۲۵ میلیارد تومان اعتبار به آن ها اختصاص یافته است.

محمودزاده ادامه داد: در برنامه های ریاست جمهوری آبیاری تحت فشار نیز قرار داشت اما این برنامه به همراه پروژه‌های خارج از برنامه های ستاد احیا و مرزی به هفته های آتی و افتتاح توسط جناب جهانگیری واگذار شدند.

نماینده مهاباد در خصوص وضعیت نامطلوب آب برخی از مناطق شهری مهاباد گفت: تصفیه خانه جدید مهاباد وارد مدار شده است اما رسما افتتاح آن صورت نگرفته است. عدم کیفیت آب در مناطق فجر، باغ شایگان، پشت تپ به دلیل عدم وجود لوله انتقال آب است و این مناطق در مدار تصفیه خانه جدید قرار ندارند.

وی افزود:در حال حاضر منبع آب این مناطق آماده است تنها لوله گذاری این مناطق به طول ۸ کیلومتر رفت و برگشت باید انجام شود که حدود ۶ میلیارد تومان اعتبار ملی برای این بخش مصوب و ابلاغ شده و پروژه در حال پیمان‌سپاری است که به زودی این مناطق نیز وارد مدار تصفیه خانه جدید خواهند شد.

کد خبر 110787

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha