ارسال ۲۱۵ اثر به شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ۲۱۵ اثر نمایشی از استان های مختلف کشور به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان رسید و آثار توسط یک تیم داوری ۳ نفره به صورت جداگانه بازبینی و انتخاب شدند.

به گزارش کرد پرس، علی اصغر دریایی گفت: شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان پس از یک سال وقفه با دعوت از هنرمندان سراسر ایران و شماری از کشورهای جهان از ۲۵ تا ۲۹ مهرماه در پایتخت کلاش جهان برگزار می شود.

وی بابیان اینکه شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در۶ بخش آزاد، آیینی - سنتی، کودک و نوجوان، فراگیر ویژه معلولین، دگرگونه های اجرا و بخش ویژه ایثار و شهادت برگزار می شود، افزود: رویکرد این دوره جشنواره در دعوت هنرمندان انتخاب و داوری ها حضور افراد باتجربه، با تحصیلات دانشگاهی و البته توجه به جوان گرایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد:در بخش بین الملل با وجود اعلام حذف پرداخت هزینه دستمزد به گروه های بین الملل که روند ثابت و همیشگی چنین رویدادهایی بوده اند همچنان شاهد استقبال گروه ها به ویژه با تولید آثار مختص به جشنواره بودیم.

دریایی با بیان اینکه از ۲۵ گروه نمایشی خارجی متقاضی شرکت در جشنواره ۱۱ گروه از کشورهای مکزیک، ایتالیا، مغولستان، مصر، لیبی، تونس، الجزایر و افغانستان، قطر و عراق بودند، ادامه داد: در شانزدهمین دوره از این جشنواره ۱۰ نفر از دبیران جشنواره های بین المللی از سراسر جهان دعوت شده اند.

حضور ۴ گروه نمایشی خارجی

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان نیز با اشاره به اعلام آمادگی ۲۵ گروه برای شرکت در شانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان، بیان کرد: ۴ گروه از کشورهای، ارمنستان، ترکیه، عراق و تونس در این دوره از جشنواره حضور دارند.

رحمان هوشیاری به ارسال ۲۱۵ اثر به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اشاره کرد و یادآور شد: در بازبینی های به عمل آمده توسط هیئت داوران بخش های مختلف در مجموع ۳۸ اثر تائید و در بازه زمانی برگزاری این جشنواره از ۲۵ تا ۲۹ مهرماه به نمایش در می آید.

وی همچنین با اشاره به اعلام آمادگی ۲۵ گروه برای شرکت در شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، گفت: به دلیل محدودیت های اعتباری تنها موفق به قبول ۴ گروه از کشورهای، ارمنستان، ترکیه، عراق و تونس در این دوره از جشنواره مادرتخصصی تئاتر خیابانی مریوان شدیم.

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان با تاکید براینکه بیش از ۴۵ خبرنگار استانی، کشوری و خارجی شانزدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را پوشش خبری می دهند، افزود: در کنار حضور خبرنگاران توانمند استان با رایزنی های صورت گرفته برخی از خبرنگاران خارجی مقیم در کشور این رویداد بزرگ فرهنگی را پوشش خواهند داد.

کد خبر 2761948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha