پرداخت ۱۲۲ میلیارد تومان تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی در کردستان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) کردستان گفت: در سال زراعی جدید برای خرید ادوات کشاورزی ۱۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای خرید هزار دستگاه ادوات توسط کشاورزان دیمکار استان در نظر گرفته شده است.

مهدی طالبی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، با بیان اینکه بیش از ۶۰۰ دستگاه ادوات کشاورزی با ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات این ستاد خریداری شده و در حال استفاده است، گفت: در سال زراعی جدید نیز برای خرید ادوات کشاورزی ۱۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای خرید هزار دستگاه ادوات توسط کشاورزان دیمکار استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به چهارمین سال اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در استان کردستان، اظهار کرد: در سال جاری ۶۵۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان تحت پوشش این طرح کار خود را شروع کرده اند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کردستان افزود: این ستاد با پشتیبانی مالی طرح جهش تولید و با همکاری و همراهی سازمان جهاد کشاورزی از طریق پرداخت یارانه بیمه اراضی دیم، پرداخت تسهیلات کم بهره جهت خرید ادوات کشاورزی در حال ارائه خدمات است.

طالبی ادامه داد: در زمینه توزیع ریز مغذی ها و همچنین استفاده از بذرهای جدید مقاوم در برابر خشکسالی و انتقال دانش فنی به مزارع و کاشت محصولات تناوبی با گندم همچون جو، علوفه، دانه های روغنی، گیاهان دارویی شاهد افزایش بهره وری اراضی کشاورزی دیم و افزایش درآمد کشاورزان دیمکار استان هستیم.

وی یادآور شد: با اجرای کامل طرح جهش تولید در دیمزارها امیدواریم شاهد خود کفایی در محصولات اساسی و تامین امنیت غذایی باشیم.

کد خبر 2761983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha