تولید بیش از ۶ میلیون نهال در ۱۲ نهالستان ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام کرد: در راستای اجرایی نمودن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت ۱۲ نهالستان فعال در استان وجود دارد با ظرفیت تولید سالانه ۱۸ میلیون اصله نهال که تا کنون ۶ میلیون و ۳۸۰ هزار نهال از انواع گونه های جنگلی و فضای سبز تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، ابراهیم پیرزادیان با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت یکی از برنامه های وزارت جهادکشاورزی در دولت سیزدهم است که قرار است در طول چهار سال و هرسال ۲۵۰ میلیون اصله نهال کاشته شود.

او گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر هر ایرانی سه اصله نهال در سال و تأکیدات رئیس جمهور در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، این طرح در استان ایلام در زمینه تولید نهال و جانمایی پروژه ها در سرلوحه فعالیت های این اداره کل قرار گرفت و تا کنون در ۱۲ نهالستان استان بیش از ۶ میلیون انواع نهال تولید شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام افزود: دو نهالستان گرمسیری مهران و دهلران با توان تولید ۲ بار در سال که با توجه به شرایط اقلیمی منطقه پس از تخلیه نهالستان و انتقال نهال های تولید شده به عرصه و کاشت این نهال ها برای بار دوم آماده تولید نهال می شوند سهم قابل توجهی در تولید نهال های مورد نیاز برای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در استان را دارا هستند.

وی خاطر نشان ساخت در فاز اول این عملیات ۷۱۰۰ هکتار از عرصه های ملی جهت کاشت نهال و بذرکاری جانمایی و نسبت به تهیه طرح و شناسنامه و طرح تیپ مناطق اقدام شده است.

به گزارش کردپرس، طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در شهرستان مهران با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، معاون فرماندار مهران و جمعی از مسئولین محلی در محدوده بان رحمان شهرستان مهران آغاز شد.

کد خبر 2761996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha