شاخص بهره مندی روستاهای کردستان از راه آسفالته به ۷۷ درصد افزایش یافت

رئیس اداره ساخت و توسعه راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کردستان گفت: در سال گذشته ای شاخص بهره مندی روستاهای استان از راه آسفالته ۷۰.۴ بود که در سالجاری ۷ درصد افزایش پیدا کرد و به ۷۷.۴ درصد رسید.

حسن شهبازی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: از ابتدای سال تا ۱۵ مهرماه، ۷۵ کیلومتر راه روستایی با اعتبار ۲۸۵ میلیارد تومان در سطح استان آسفالت شد.

وی با بیان اینکه این میزان راه، مربوط به آسفالت جاده ورودی ۵۶ روستای استان بود، اظهار کرد: اکنون بیش از ۶ هزار و ۴۲۸ خانوار از این میزان راه آسفالته بهره مند شده اند.

رئیس اداره ساخت و توسعه راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از راه آسفالته، افزود: در حال حاضر این شاخص در استان ۷۷.۴ درصد است و میانگین شاخص در کشور ۸۴ درصد می باشد، با وجود اینکه از میانگین کشوری عقب هستیم اما تلاش های بی وقفه در این زمینه در حال انجام است و سال گذشته در زمینه آسفالت راه روستایی، رتبه اول کشوری را کسب کردیم.

شهبازی ادامه داد: اگر شرایط جوی در سطح استان فراهم باشد تا پایان فصل عمرانی امسال میزان آسفالت راه روستایی طی سال ۱۴۰۲ به ۱۰۰ کیلومتر افزایش خواهد یافت.

وی اولویت سازمان راهداری را آسفالت راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار عنوان کرد و یادآور شد: از تعداد یک هزار و ۷۸۵ روستای سطح استان هزار و ۴۰۵ روستا بالای ۲۰ خانوار است و تاکنون راه روستایی یک هزار و ۸۸ مورد آن آسفالت شده است و راه ۳۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آسفالت است که هزار و ۴۲۸ کیلومتر است و براساس نرخ سال جاری برای هر کیلومتر ۸ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

کد خبر 2762087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha