آذربایجان غربی کمترین نرخ بیکاری را در ایران کسب کرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به آخرین نتایج و آمار منتشره از مرکز آمار ایران «طرح نیروی کار سال ۱۴۰۲» گفت: بر اساس آخرین نتایج مرکز آمار ایران، آذربایجان غربی با نرخ بیکاری ۵.۱ درصدی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر، کمترین نرخ بیکاری را بین استان‌های کشور کسب کرد.

به گزارش کردپرس، حسین سپهری در این باره افزود: این نرخ در مقایسه با میانگین کشور یعنی ۷.۹ درصد، به میزان ۲/۸ درصد کمتر بوده و در مقایسه با دوره مشابه در سال ۱۴۰۱ استان نیز ۲ درصد کاهشی بوده است.

او بیان کرد: در نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت) جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نیز بر اساس آخرین نتایج مرکز آمار، آذربایجان غربی با ۴۵.۶ درصد رتبه، چهارم  بین استان‌های کشور را کسب کرده  که در مقایسه به میانگین کشوری یعنی ۴۱.۶ درصد، به میزان ۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ادامه داد: در شاخص نسبت اشتغال جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر نیز بر اساس آخرین آمار منتشر شده، آذربایجان غربی با ۴۳.۰۳ درصد رتبه دوم بین استان‌های کشور و در مقایسه با میانگین کشوری یعنی ۳۸.۳ درصد، به میزان ۵ درصد افزایش داشته است.

سپهری افزود: روند عملکرد مثبت و رو به رشد ناشی از اجرای سیاست های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، سرمایه گذاری‌های انجام شده، بهره برداری از طرح های عمرانی و فعال کردن واحدهای تولیدی و معدنی راکد در استان طی دو سال اخیر بوده است.

کد خبر 2762173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha