هزینه ۲۳ هزار میلیارد ریال برای سامانه‌ گرمسیری ایلام در دولت سیزدهم

سرویس ایلام - استاندار ایلام در بازدید از آخرین وضعیت پروژه سامانه گرمسیری گفت: ۲۳ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای سامانه‌ گرمسیری هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام‌نیا در حاشیه این بازدید عنوان کرد: امروز از سه‌راهی میمک (جاده‌ی نی‌خزر) به طول ۲۸ کیلومتر تا سد کنجانچم از سامانه‌ گرمسیری بازدید و اقدامات انجام شده تشریح شد.

استاندار ایلام بیان داشت: برای این پروژه از نقطه‌ی صفر مرزی استان تا سد کنجانچم به طول ۸۵ کیلومتر با دو لوله‌ی ۲ متر و ۴۰‌سانتی‌متری لوله‌گذاری شده و هم اکنون آب در لوله‌ها جریان دارد.

بهرام نیا در جریان بازدید از محل اتاق شیرآلات این پروژه، عنوان کرد: ۲۳ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای سامانه‌ی گرمسیری هزینه شده است و در حال حاضر کل پروژه ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و فاز اول آن در آستانه‌ افتتاح می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون از سومار تا سد کنجانچم آب در لوله‌هایی به قطر ۲ متر و ۴۰ سانتیمتر جریان دارد و از سد کنجانچم تا دهلران هم از ۱۵۰ کیلومتر، عملیات لوله‌گذاری، ۹۰ کیلومتر انجام شده است.

استاندار ایلام در ادامه از پروژه‌های کات دو (۲ حوضچه با حجم ۹۰ هزار متر مکعب آب) گابیون‌بندی، سد کنجانچم بازدید کرد و با اشاره به میزان ذخیره‌ی آب و ظرفیت سد کنجانچم، گفت: ظرفیت این سد ۸۵ میلیون متر مکعب است که هم‌اکنون ۷ میلیون متر مکعب آب در آن ذخیره شده است که با اضافه شدن ۳ میلیون متر مکعب آب و ذخیره‌ی ۱۰ میلیون متر مکعب، آب از سمت سد کنجانچم به زمین‌های کشاورزی مهران هدایت می‌شود و به حدود ۵ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی مهران آب‌رسانی می‌شود.

بهرام‌نیا در این خصوص اضافه کرد: افزایش حجم ذخیره‌ی آب کنجانچم به ۱۳ میلیون متر مکعب برای مصارف صنعت و ۱۶ میلیون متر مکعب برای مصارف شرب است.

کد خبر 2762181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha