محکوم به قصاص در بانه از دار مجازات نجات یافت

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان از رضایت پرونده قتل در شهرستان بانه با تلاش‌های دادستانی و معتمدین و ریش سفیدان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، بهادر اسدی گفت: در راستای برنامه های ابلاغی ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر توسعه صلح و سازش و میانجیگری و با استفاده از ظرفیت معتمدین محلی شهرستان بانه، فرد محکوم به قصاص نفس از زندان آزاد شد.

وی ااهر کرد: سال ۱۳۹۹ بر اثر نزاع بین ۲ جوان در روستای میرآباد سفلی از توابع شهرستان بانه، یک فقره قتل اتفاق می افتد که پس از دستگیری قاتل و شکایت اولیای دم متوفی و طی مراحل دادرسی، رای به قصاص نفس در شعبه دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر شد.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان افزود: با دستور دادستان بانه، پرونده مذکور برای صلح و سازش به معتمدین شهرستان ارجاع شد که با تلاش های شبانه روزی این افراد و برگزاری جلسات متعدد با خانواده اولیای دم، در نهایت پرونده مختومه شد و قاتل از دار مجازات رهایی یافت.

اسدی با تقدیر از تلاش های معتمدین و متنفذین محلی در فراهم کردن زمینه جلب رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد، ادامه داد: در استان کردستان ظرفیت های بالقوه و بالایی برای حل و فصل اختلافات مردم وجود دارد که باید از این توانمندی ها به بهترین شیوه استفاده شود.

کد خبر 2762199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha