دستگیری چند معلم در گره‌سپی به دلیل انتقاد از تحمیل زبان ترکی در مدارس

سرویس سوریه - شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه به دلیل انتقاد از آموزش اجباری و تحمیل زبان ترکی در مدارس توسط چندین معلم منطقه «گره‌سپی»، آنها را دستگیر کردند.

به گزارش کردپرس، شبه‌نظامیان «جیش‌الوطنی» وابسته به ترکیه چندین کارمند اداره آموزش و پرورش منطقه «گره‌سپی» را به دلیل انتقاد از آموزش اجباری و تحمیل زبان ترکی در مدارس این منطقه دستگیر کردند.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه پس از تصرف چندین قسمت از مناطق شمال و شرق سوریه، واحد پول ترکیه و زبان ترکی را بر مردم تحمیل کرد و نام مدارس را نیز به ترکی تغییر داد.

یک منبع در شورای محلی گره‌سپی با بیان اینکه تاکنون پنج معلم توسط آژانس امنیت عمومی جیش‌الوطنی اخراج و دستگیر شده‌اند، افزود: « تصمیم به اخراج و دستگیری این کارمندان به دلیل اعتراض آنها به تلاش‌های ترکیه برای تحمیل تصمیمی است که بر اساس آن باید زبان ترکی در تمام سطوح آموزشی در بخش دولتی و خصوصی گره‌سپی تدریس شود.»

این منبع در ادامه گفت که «جیش‌الوطنی» به خانه‌های معلمان در گره‌سپی یورش برده و بدون اجازه استخدام وکیل برای رسیدگی به اتهامات این معلمان، آنها را دستگیر و محاکمه کرده است. «جیش‌الوطنی» معتقد است که رد زبان ترکی خیانت است و در زمره همکاری با نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) قرار می گیرد.

مناطق سرکانی و گره‌سپی از طریق مؤسسات آموزشی سیاسی ترکیه مانند مؤسسه «یونس امره» ترکیه که قصد تغییر هویت ۳۰۰۰۰۰ کودک را به هویت ترکی دارد در معرض یک هجمه پاکسازی فرهنگی در زمینه‌های آموزشی و فرهنگی قرار گرفته است.

کد خبر 2762246

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha