بازارچه موقت مرزی هنگه ژال بانه آغاز بکار کرد

سرویس کردستان- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بانه با بیان اینکه از اول آبان فعالیت بازارچه موقت مرزی هنگه ژال آغاز می شود، گفت: این بازارچه موقت مرزی فعالیت خود را در راستای کمک به معیشت مرزنشنیان آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس علی اکبر قنبری شامگاه یکشنبه در هفتمین جلسه شورای دارای شهرستان بانه اظهار داشت: در سنوات گذشته بازارچه های موقت مرزی هنگه ژال و گله سوره بنا به دلایلی تعطیل شد که یکی از دلایل عدم رعایت نظم و انضباط بود.

وی  با بیان اینکه با پیگیریهای فراوان مسئولان استانی و شهرستانی مرز موقت هنگه ژال بازگشایی شد افزود: زیرساخت های این بازارچه مرزی مناسب نیست و تنها ۱۰ درصد زیرساخت تامین شده که می طلبد همه مسئولین در راستای ارتقاء زیرساخت های این بازارچه اقدام کنند.

قنبری اظهار داشت: محوطه ای برای بازارچه موقت مرزی هنگه ژال تعریف شده که باید این محوطه احداث شود این بازارچه مختص شهرستان بانه است که همه از آن بهره مند می شوند.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه همه مردم شهرستان از مزایای این مرز موقت بهره مند می شوند باید همه تلاش کنیم این بازارچه با دقت، سرعت و کیفیت بیشتر از قبل راه اندازی شود.

قنبری اظهار داشت: برای نحوه مدیریت بازارچه بخشداران توجیه شدند باید صاحب بارها با بخشداران هماهنگ باشند و برای ثبت سفارش باید با بخشداران هماهنگی کنند و برای اطلاع رسانی بازارچه هم کانالی در فضای مجازی راه اندازی می شود.

این مسئول با اشاره به وجود کولبران شهرستان ها و استان های دیگر افزود: مهمترین مشکل بازارچه موقت مرزی هنگه ژال فعالیت کولبران شهرهای دیگر استان و استان های همجوار است که باید اطلاع رسانی شود که این بازارچه فقط برای شهرستان بانه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات سالم و پرشور گفت: ثبت نام کاندیداها رو به اتمام است و یکی از وظایف اصلی فرمانداری ها در این زمینه نظارت بر برگزاری انتخابات سالم و پرشور است و همه ما وظیفه داریم برای برگزاری انتخابات باشکوه و پرشور تلاش کنیم.

قنبری افزود: مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت از مهمترین مولفه های انتخابات است در بحث امنیت انتخابات به صورت مشارکتی و با همراهی ویژه فرمانداری و نیروهای نظامی و انتظامی برقرار می شود و در زمینه سلامت انتخابات همه باید نقش خود را ایفا کنند.

وی عنوان کرد: مسئولان دولتی حق ندارند از کاندیدای خاص حمایت کنند و امکانات دولتی در راستای حمایت از کاندیدای خاص بکار بگیرد همه وظیفه داریم در راستای ایجاد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنیم.

این مسئول تاکید کرد: مسئولان وظیفه دارند خدمات دولت را در تمام شهرستان به مردم اطلاع رسانی کنند و مردم را در جریان خدمات دولت قرار دهند چراکه این امر باعث ایجاد رضایتمندی مردم از دولت و مشارکت بیشتر در انتخابات می شود.

وی گفت: همه ما مسئول هستیم به مردم خدمت کنیم چراکه خدمت به مردم رضایتمندی از دولت و نظام را در پی خواهد داشت.

قنبری اظهار داشت: در خیلی جاها تصرف عدوانی اراضی ملی صورت می گیرد و بی تفاوت از آن می گذرند همه وظیفه داریم از اراضی ملی محافظت کنیم و مجرمین را تحویل سیستم قضایی دهیم.

کد خبر 2762266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha