۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت های مخابراتی روستاهای کردستان

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: زیرساخت های انتقال با هدف بهبود عملکرد سرویس های مخابراتی در ۴۷ روستای استان با سرمایه گذاری ۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان توسعه یافت.

آزاد حکمت در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: اجرای پروژه های توسعه ای در حوزه سیستم های انتقال موجب، تقویت و افزایش پهنای باند و دیتا برای اپراتورهای تلفن همراه و اینترنت پرسرعت مخابرات می شود و در این راستا در نیمه اول سال جاری در ۴۷ روستای استان، تجهیزات CWDM و PHD با صرف ۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار نصب و راه اندازی شده اند.

وی اظهار کرد: این پروژ ها در ۷ روستای شهرستان مریوان، ۶ روستای شهرستان سقز، ۹ روستای شهرستان بیجار، ۱۱ روستای شهرستان سنندج، ۶ روستای شهرستان دیواندره، ۴ روستای شهرستان دهگلان، ۳ روستای کامیاران و یک روستای شهرستان قروه عملیاتی و به بهره برداری رسیده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان افزود: با این اقدام شاهد ارتقای سطح کیفی خدمات دیتایی به مشتریان ساکن در نقاط روستایی به میزان قابل ملاحظه ای هستیم.

حکمت ادامه داد: با اجرای این پروژه زیرساخت های دیتایی با کیفیت مطلوب تر نیز برای دیگر اپراتورهای تلفن همراه توسط مخابرات منطقه کردستان فراهم شده است که در صورت نیاز این بستر در اختیار آن ها قرار خواهد گرفت.

کد خبر 2762278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha